• OMX Baltic0,02261,66
  • OMX Riga1,33877,47
  • OMX Tallinn−0,161 694,11
  • OMX Vilnius0,15987,68
  • S&P 5001,165 471,05
  • DOW 301,240 829,59
  • Nasdaq 1,1616 884,6
  • FTSE 1001,098 270,84
  • Nikkei 225−0,1636 159,16
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,00100,61
  • OMX Baltic0,02261,66
  • OMX Riga1,33877,47
  • OMX Tallinn−0,161 694,11
  • OMX Vilnius0,15987,68
  • S&P 5001,165 471,05
  • DOW 301,240 829,59
  • Nasdaq 1,1616 884,6
  • FTSE 1001,098 270,84
  • Nikkei 225−0,1636 159,16
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,00100,61
  • 30.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Klient ei ole topis

Lisaks kliendisuhete juhtimise programmile aitab klientide plaanidest ja käitumisest ülevaadet saada meedia jälgimine. Kliendisuhete hoidmiseks ning olemasoleva kliendibaasi efektiivseks haldamiseks kujundavad organisatsioonid kliendisuhete strateegia (CRM), mis soodustab klientide käitumisharjumuste tundmist, parandab organisatsiooni ja kliendi suhteid ning lõppkokkuvõttes ka müügiedu.
Kõik see on väga ilus, aga... Enamus neist andmetest peegeldab olnut ehk seda, mida klient on seni otsustanud ja kuidas käitunud. Analüüsides kliendi varasemaid eelistusi, saame teada tema käitumismustri üksnes mingil ajahetkel ja konkreetse organisatsiooniga seoses. Kliendikäitumise prognoosimisel ainult ajaloost kahjuks aga ei piisa.
Klient ei ole topis - ta elab oma igapäevast elu, mida mõjutavad mitmesugused suhted tema lähi- ja makrokeskkonnaga, teeb uusi plaane, areneb, kasvab, suhtleb partneritega, on edukas või satub raskustesse...
On ilmselge, et kõikide klientidega pidevalt suhelda ja nende lähivaatlusega tegeleda ei ole võimalik. Siin tuleb aga appi meedia, mis keskse süsteemina puutub kokku ja vahendab nii klientide endi kommunikatsiooni kui ka valdkonna üldist arengut puudutavat teavet.
Eri meediumite (pressiteated, kodulehed, ajalehed jne) vahendusel jõuab meieni info kliendi plaanidest, finantsseisust ja konkurentsikeskkonnast.
Põhjalikuma meediakajastuse analüüsi abil on võimalik hinnata eesmärkide saavutamise strateegiat: näiteks, milliste sihtrühmadega tegeletakse või milline on tegevuse regionaalne suunatus. Teave kliendi plaanidest on oluline alus, hindamaks teie müügivõimalusi. Pakutav toode peab toetama kliendi püüdlusi eesmärkide saavutamisel ning täpselt suunatud pakkumine toob parema tulemuse.
Kasutame meediamonitooringut juba mitu aastat. Olulisim, mida jälgime, on muutused jaekaubanduse maastikul ja leivaturul. Jälgime turumuutusi, tooteuudiseid ja konkurentide tegevust. Monitooring on intranetis ühe kliki kaugusel ja aitab eriti hästi end kurssi viia, kui olen komandeeringus olnud.
Autor: Sven-Erik Heinsoo

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele