• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • 30.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Klient ei ole topis

Lisaks kliendisuhete juhtimise programmile aitab klientide plaanidest ja käitumisest ülevaadet saada meedia jälgimine. Kliendisuhete hoidmiseks ning olemasoleva kliendibaasi efektiivseks haldamiseks kujundavad organisatsioonid kliendisuhete strateegia (CRM), mis soodustab klientide käitumisharjumuste tundmist, parandab organisatsiooni ja kliendi suhteid ning lõppkokkuvõttes ka müügiedu.
Kõik see on väga ilus, aga... Enamus neist andmetest peegeldab olnut ehk seda, mida klient on seni otsustanud ja kuidas käitunud. Analüüsides kliendi varasemaid eelistusi, saame teada tema käitumismustri üksnes mingil ajahetkel ja konkreetse organisatsiooniga seoses. Kliendikäitumise prognoosimisel ainult ajaloost kahjuks aga ei piisa.
Klient ei ole topis - ta elab oma igapäevast elu, mida mõjutavad mitmesugused suhted tema lähi- ja makrokeskkonnaga, teeb uusi plaane, areneb, kasvab, suhtleb partneritega, on edukas või satub raskustesse...

Artikkel jätkub pärast reklaami

On ilmselge, et kõikide klientidega pidevalt suhelda ja nende lähivaatlusega tegeleda ei ole võimalik. Siin tuleb aga appi meedia, mis keskse süsteemina puutub kokku ja vahendab nii klientide endi kommunikatsiooni kui ka valdkonna üldist arengut puudutavat teavet.
Eri meediumite (pressiteated, kodulehed, ajalehed jne) vahendusel jõuab meieni info kliendi plaanidest, finantsseisust ja konkurentsikeskkonnast.
Põhjalikuma meediakajastuse analüüsi abil on võimalik hinnata eesmärkide saavutamise strateegiat: näiteks, milliste sihtrühmadega tegeletakse või milline on tegevuse regionaalne suunatus. Teave kliendi plaanidest on oluline alus, hindamaks teie müügivõimalusi. Pakutav toode peab toetama kliendi püüdlusi eesmärkide saavutamisel ning täpselt suunatud pakkumine toob parema tulemuse.
Kasutame meediamonitooringut juba mitu aastat. Olulisim, mida jälgime, on muutused jaekaubanduse maastikul ja leivaturul. Jälgime turumuutusi, tooteuudiseid ja konkurentide tegevust. Monitooring on intranetis ühe kliki kaugusel ja aitab eriti hästi end kurssi viia, kui olen komandeeringus olnud.
Autor: Sven-Erik Heinsoo

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele