Jaanuaris müüdud 540 tarbesõidukit tähistab selle kuu rekordit, kunagi varem pole nii palju tarbesõidukeid müüdud. Numbriliselt tähistab see jaanuarikuu müügikasvu 2006 aastaga võrreldes 48% müügikasvu. Põhiküsimus on: kas jätkub tõusuruumi?
Praegu seda veel on. Samas kajastab müüginumber üht fakti minevikust, tulevikku on selle pealt prognoosida raske. Kuna 2006. müüdi 5300 masinat, võib arvata, et 2007. aastal müüakse 5500-6000 uut tarbesõidukit.
Majanduse võimalik jahtumine näiteks suve paiku selleaastast tulemust oluliselt ei mõjuta, sest suured ja keskmised firmad on teinud ostuotsused juba varem.
Seega on aastases müügis väga oluline osa väikefirmadel, kelle investeeringuplaanid on ehk vähem läbimõeldud, sõltuvad rohkem hetkeemotsioonidest ja -vajadustest. Palju on selliseid kümne mehe ettevõtteid, kus ostuotsus võib sündida lühikese aja jooksul.
Kui jälgida pankade laenustrateegiat, võib hetkel täheldada jõuliseimaid kampaaniaid just ettevõtete suunas. See võib tähendada, et enne kui rahavood ja strateegia põhjalikult läbi mõeldakse, soetatakse laenuraha abil põhivara, mis otseselt positiivset rahavoogu ei taga. Sellega võetakse liigseid riske. Samas on väikefirmade taha peitunud ka palju isikuid, kes isiklikult on ennast juba lõhki laenanud ning võtavad juriidilise keha varjus uusi laene.
Kuna kaubavoogude mahud kasvavad pidevalt, keskmiselt 10-20% aastas, on loomulik, et müüginumbridki tõusevad.
Kindlasti suurenevad linnasiseseid ning lähimaavedusid tegevate masinate müüginumbrid. Raskeveokite müüki mõjutavad oluliselt ELi direktiivid.
Probleemiks on, et nii Euroopas kui ka Eestis on infrastruktuur ammendunud. Seega võib tulevikus oodata kas riigi või omavalitsuse tasandil lisamaksustamist, mis avaldab mõju nii transpordifirmadele kui ka nende ostukäitumisele.
Jaanuarikuised müüginumbrid on sõltunud paljustki paremini müünud ettevõtete kampaaniatest - seda just väikekaubikute osas, mille ostjaskond on kõige suurem. Seega ei saa Berlingo tulemust eriliseks üllatuseks pidada. Küll aga ootaks PSA grupilt väikekaubikute osas uuendusi, olgugi tegu tarbesõidukitega.
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
6
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Hetkel kuum
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Tagasi Äripäeva esilehele