• OMX Baltic−0,4%298,34
  • OMX Riga−0,14%864,49
  • OMX Tallinn0,06%1 961,18
  • OMX Vilnius−0,26%1 167,72
  • S&P 5000,68%5 566,12
  • DOW 300,87%40 577,71
  • Nasdaq 0,68%17 483,85
  • FTSE 1000,55%8 463,46
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,48
  • OMX Baltic−0,4%298,34
  • OMX Riga−0,14%864,49
  • OMX Tallinn0,06%1 961,18
  • OMX Vilnius−0,26%1 167,72
  • S&P 5000,68%5 566,12
  • DOW 300,87%40 577,71
  • Nasdaq 0,68%17 483,85
  • FTSE 1000,55%8 463,46
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,48
  • 13.03.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aasta agentuuriks sai Division

Divisioni juhi Urmas Lilleoru sõnul on edu taganud see, et agentuuri töötajad on multitalendid, kes suudavad nii tekste välja mõelda kui ka kujundada. Ja loomulikult see, et Divisionis on nii loovus kui ka äriline pool paigas. "Meie strateegia on turuliidrite teenindamine," lisas Lilleorg.
Enamik kuldmune said suured reklaamiagentuurid, kes kuuluvad ka Eesti Reklaamiagentuuride Liitu (ERAL). Samas on töid esitada võimalik ka näiteks firmadel, kes reklaame ise teevad.
Kuldmuna žüriid juhtinud Urmas Lilleoru sõnul esitati sel aastal vaid kümmekond tööd, mis ei tulnud agentuuridest. "Me ei ole seda kunagi keelanud, aga eraldi teavitustööd ei ole selleks teinud," tunnistas Lilleorg.
If Eesti Kindlustuse turundusjuhi Aili Kukumägi sõnul kasutavad reklaamiagentuuri teenuseid valdavalt Eesti mõistes suured ettevõtted ehk suhteliselt vähesed. Samas aga on hulganisti väikeseid ja keskmise suurusega edukaid firmasid, kes ise reklaamid teevad.
"Ja tihti kombineerivad ka suured ettevõtted oma tegevust nii, et teevad reklaami põhiosa ise valmis ja tellivad allhankena tööd vaid näiteks trükikojast, filmistuudiost, välireklaami valmistajalt," lisas Kukumägi. Et konkursile ka ise töid saab esitada, tuli Kukumägile üllatusena.
Kokku esitati ligi 700 tööd 30 agentuurist. Jagati 70 reklaami- ja 20 disainiauhinda.
Kõige sagedamini käis Kuldmuna galal laval auhindu vastu võtmas Kristjan Kirsfeldt Divisionist.
Rain Pikandi parema käena töötavat Kirsfeldti iseloomustab Divisioni juht Urmas Lilleorg kui väikest da Vincit. "Ta töötas varem ehitusinsenerina ja võttis kahe aasta eest ise ühendust. Ütles, et tal on paar head ideed," meenutab Lilleorg.
Hea reklaami tegemiseks on Kirsfeldti arvates vaja nii ratsionaalset kui ka emotsionaalset poolt. Ja loomulikult inimesi. "Head asjad ei sünni vaakumis üksi mõeldes," lisab ta. Reklaamis ei ole tema sõnul vaja kunsti teha, reklaam peab toimima.
"Selleks, et klient saaks edukalt müüa, peab ta oskama osta agentuurilt õiget kampaaniat," reedab ta ühe edu valemi.
Ise hindab ta parimateks töödeks Kumu reklaame ja rõhutab tagasihoidlikult, et neid tegi ikkagi mitu inimest.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele