• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.03.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aasta agentuuriks sai Division

Divisioni juhi Urmas Lilleoru sõnul on edu taganud see, et agentuuri töötajad on multitalendid, kes suudavad nii tekste välja mõelda kui ka kujundada. Ja loomulikult see, et Divisionis on nii loovus kui ka äriline pool paigas. "Meie strateegia on turuliidrite teenindamine," lisas Lilleorg.
Enamik kuldmune said suured reklaamiagentuurid, kes kuuluvad ka Eesti Reklaamiagentuuride Liitu (ERAL). Samas on töid esitada võimalik ka näiteks firmadel, kes reklaame ise teevad.
Kuldmuna žüriid juhtinud Urmas Lilleoru sõnul esitati sel aastal vaid kümmekond tööd, mis ei tulnud agentuuridest. "Me ei ole seda kunagi keelanud, aga eraldi teavitustööd ei ole selleks teinud," tunnistas Lilleorg.

Artikkel jätkub pärast reklaami

If Eesti Kindlustuse turundusjuhi Aili Kukumägi sõnul kasutavad reklaamiagentuuri teenuseid valdavalt Eesti mõistes suured ettevõtted ehk suhteliselt vähesed. Samas aga on hulganisti väikeseid ja keskmise suurusega edukaid firmasid, kes ise reklaamid teevad.
"Ja tihti kombineerivad ka suured ettevõtted oma tegevust nii, et teevad reklaami põhiosa ise valmis ja tellivad allhankena tööd vaid näiteks trükikojast, filmistuudiost, välireklaami valmistajalt," lisas Kukumägi. Et konkursile ka ise töid saab esitada, tuli Kukumägile üllatusena.
Kokku esitati ligi 700 tööd 30 agentuurist. Jagati 70 reklaami- ja 20 disainiauhinda.
Kõige sagedamini käis Kuldmuna galal laval auhindu vastu võtmas Kristjan Kirsfeldt Divisionist.
Rain Pikandi parema käena töötavat Kirsfeldti iseloomustab Divisioni juht Urmas Lilleorg kui väikest da Vincit. "Ta töötas varem ehitusinsenerina ja võttis kahe aasta eest ise ühendust. Ütles, et tal on paar head ideed," meenutab Lilleorg.
Hea reklaami tegemiseks on Kirsfeldti arvates vaja nii ratsionaalset kui ka emotsionaalset poolt. Ja loomulikult inimesi. "Head asjad ei sünni vaakumis üksi mõeldes," lisab ta. Reklaamis ei ole tema sõnul vaja kunsti teha, reklaam peab toimima.
"Selleks, et klient saaks edukalt müüa, peab ta oskama osta agentuurilt õiget kampaaniat," reedab ta ühe edu valemi.
Ise hindab ta parimateks töödeks Kumu reklaame ja rõhutab tagasihoidlikult, et neid tegi ikkagi mitu inimest.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele