• OMX Baltic−0,38%300,16
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,52%2 070,23
  • OMX Vilnius0,37%1 204,1
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 815,43
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,89
  • OMX Baltic−0,38%300,16
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,52%2 070,23
  • OMX Vilnius0,37%1 204,1
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 815,43
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,89
  • 20.03.07, 15:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kiirabiautojuhid nõuavad vähemalt 8600-kroonist miinimumpalka

Täna kogunesid Eesti kiirabiautojuhid-meditsiinitehnikud Tallinna, et panna alus transpordi ametiühingu kiirabisektsioonile, mis aitaks neil võidelda palgatõusu eest.
Praegu teenivad Eesti kiirabiautojuhid vaid 30-35 krooni tunnis ehk ca 5400 krooni kuus. See on aga keskmiselt kaks ja pool korda vähem kui kolleegide palk kaubaveol, kirjutas postimees.ee.
Transpordi ametiühingu esimehe Peep Petersoni sõnul ongi täna asutatud uue sektsiooni esmaeesmärgiks kiirabiautojuhtidele-meditsiinitehnikutele vajaliku palgatõusu tagamine.
Petersoni sõnul makstakse kiirabiautojuhtidele praegu palka ainult kui kiirabitehnikule, kes näiteks elustab või aitab haigeid. «Aga lisaks sellele juhib ta ka tipptasemel autot. Sellepärast leiame, et peaks saama 42 krooni tunnis selle eest, mis tehakse elustamisaparaatidega, ja lisaks 10 krooni tunnis tippautojuhi töö eest,» selgitas Peterson.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii nõuavad kiirabiautojuhid tunnipalgaks vähemalt 52 krooni, mis minimaalse kuupalgana tähendaks normkoormuse puhul 8600 krooni. Kuigi sel aastal on riigieelarvest lubatud neile tunnipalga tõusu 40 kroonini, ei rahuldu kiirabiautojuhid selle summaga.
«Selle tahame kindlasti kätte saada, aga sel aastal võiks tulla kaks palgatõusu ning hiljemalt sügiseks võiks saavutada ka selle taseme, mida täna küsime,» rõhutas Peterson.
Esimese koostööpartnerina nähakse palgaküsimuste eest võitlemisel just õdede liitu, kellega üheskoos kogu kiirabikoosseisu huvisid esindada.
Neljapäeval sõlmitud suur tervishoiutöötajate palgalepe kiirabitöötajatele otsest palgatõusu kaasa ei too. Samuti pole meesteni jõudnud veel tänavuses riigieelarves ette nähtud enam kui 10-kroonine tunnipalgatõus. Lisaks tahab sektsioon täpsustada kiirabiautojuhtide kutsenimetust ja -standardit ning tööaja arvestamise korda.
Transpordi ametiühing ühendab tänase seisuga kiirabiautojuhte Tallinnas, Narvas, Pärnus, Viljandis, Valgas, Võrus, Põlvas ja Tartus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele