Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Boksis ei tohi olla vaid müügimehed

    Messikülastajad on väga erinevate huvidega. Eri tüüpide tundmine ning nendega arvestamine lisab messil osalemisele efektiivsust.
    Messil osalemist planeerides on lähtepunktiks külastajate profiil, kellele orienteerudes investeeritakse aega ja raha. Külastajate kohta saab infot korraldajalt kas eelregistreeritud külastajate kohta või uuringute abil, mis viidi läbi eelmisel messil. Näiteks Tallinna Toidumessilt on võimalik saada ülevaateid nii külastajate kui ka eksponentide profiilist, hinnangutest jm.
    Arvestades külastajate eesmärke, on otstarbekas luua igale tüübile või oodatud külastajate sihtrühmale oma sõnum ja lähenemisviis. Uudistajale pole mõtet rääkida toote peensusi ega arvamusliidrile tehnilisi üksikasju. Arvamusliidrile tuleks tutvustada firma strateegiat ning spetsialistile toote tehnilisi üksikasju.
    Samuti on tähtis teada, millise valdkonna inimesed messi külastavad, kas tegemist on väikeste või suurte firmadega, kas nad on otsustajad ja kui pikalt messil osaletakse. Selle põhjal saab planeerida, millise strateegiaga välja minna, milliseid tegevusi teha, milline stendikujundus ja meeskond valida.
    Tihti eksitakse selle vastu, et messi meeskond moodustatakse vaid müügimeestest. Enamik külastajaid peab oluliseks hoopis kursis püsimist turul toimuvaga ja näiteks toidumessil valmistab vaid kolmandik kohapeal konkreetset ostuotsust ette.
    Analoogselt külastajaprofiiliga võiks uurida ka eksponentide ootusi, pakutavaid tooteid ja esitluste ajakava. Tipptasemel otsustajate kutsumiseks on vähe vaid korraldajalt saadud tasuta sissepääsu võimaldavast kutsest.
    Taivo Lõhmus, Katimexi müügidirektor
    Osaleme juba neljandat aastat ehitusmessil. Suurt ettevalmistust me ei tee, meie jaoks on oluline messil kohal olla ja näidata, et oleme olemas.
    Eesmärk ei ole ka näidata kogu toodangut, sest valmistame konkreetsele firmale siiski tema vajadustele sobivad tööriided. Näitame, mis meil uut plaanis on, ja kogume kontakte.
    Toini Aps, Paljassaare Kalatööstuse turundusjuht
    Korraldame müügitegevust Skandinaaviasse ja seetõttu osaleme Skandinaavia toitlustusmessidel, näiteks Helsingis ja Turus.
    Lisaks osaleme tavaliselt ühel suuremal toitlustusmessil, mis sel aastal Taanis toimus. Saadame eelnevalt koostööpartneritele ja potentsiaalsetele firmadele kutsed ja lepime messil kohtumised kokku.
    Raivo Vilbaste, Balti Sepiku müügijuht
    Eestis oleme osalenud ainult Toidumessil ja seal eelnevalt suuri ettevalmistusi ei tee.
    Eestis toimub otsustamine siiski suurte kauplusekettide sortimendinõukogudes, mis toimuvad igakuiselt, aga mitte messil.
    Küll planeerime osaleda tänavu septembris Rootsi toidukaubamessil. Teame juba kindlaid tooteid, mida seal tutvustame. Kutsume messile kindlasti firmad, kellega meil juba kontakt on olnud.
    Autor: Tiit Sarv
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Soome Metsä Wood soetas Eestis tehnohoolduse firma
Soome üks juhtivaid metsatööstuseid Metsä Wood võtab Eestis üle üksused hooldusfirmast Quant Estonia, mis tegutsesid Metsä Woodi juures.
Soome üks juhtivaid metsatööstuseid Metsä Wood võtab Eestis üle üksused hooldusfirmast Quant Estonia, mis tegutsesid Metsä Woodi juures.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.