• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 500−2,36%5 158,2
  • DOW 30−2,48%38 170,41
  • Nasdaq −2,55%15 870,9
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,3%34 279,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 500−2,36%5 158,2
  • DOW 30−2,48%38 170,41
  • Nasdaq −2,55%15 870,9
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,3%34 279,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 05.04.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Boksis ei tohi olla vaid müügimehed

Messikülastajad on väga erinevate huvidega. Eri tüüpide tundmine ning nendega arvestamine lisab messil osalemisele efektiivsust.
Messil osalemist planeerides on lähtepunktiks külastajate profiil, kellele orienteerudes investeeritakse aega ja raha. Külastajate kohta saab infot korraldajalt kas eelregistreeritud külastajate kohta või uuringute abil, mis viidi läbi eelmisel messil. Näiteks Tallinna Toidumessilt on võimalik saada ülevaateid nii külastajate kui ka eksponentide profiilist, hinnangutest jm.
Arvestades külastajate eesmärke, on otstarbekas luua igale tüübile või oodatud külastajate sihtrühmale oma sõnum ja lähenemisviis. Uudistajale pole mõtet rääkida toote peensusi ega arvamusliidrile tehnilisi üksikasju. Arvamusliidrile tuleks tutvustada firma strateegiat ning spetsialistile toote tehnilisi üksikasju.
Samuti on tähtis teada, millise valdkonna inimesed messi külastavad, kas tegemist on väikeste või suurte firmadega, kas nad on otsustajad ja kui pikalt messil osaletakse. Selle põhjal saab planeerida, millise strateegiaga välja minna, milliseid tegevusi teha, milline stendikujundus ja meeskond valida.
Tihti eksitakse selle vastu, et messi meeskond moodustatakse vaid müügimeestest. Enamik külastajaid peab oluliseks hoopis kursis püsimist turul toimuvaga ja näiteks toidumessil valmistab vaid kolmandik kohapeal konkreetset ostuotsust ette.
Analoogselt külastajaprofiiliga võiks uurida ka eksponentide ootusi, pakutavaid tooteid ja esitluste ajakava. Tipptasemel otsustajate kutsumiseks on vähe vaid korraldajalt saadud tasuta sissepääsu võimaldavast kutsest.
Taivo Lõhmus, Katimexi müügidirektor
Osaleme juba neljandat aastat ehitusmessil. Suurt ettevalmistust me ei tee, meie jaoks on oluline messil kohal olla ja näidata, et oleme olemas.
Eesmärk ei ole ka näidata kogu toodangut, sest valmistame konkreetsele firmale siiski tema vajadustele sobivad tööriided. Näitame, mis meil uut plaanis on, ja kogume kontakte.
Toini Aps, Paljassaare Kalatööstuse turundusjuht
Korraldame müügitegevust Skandinaaviasse ja seetõttu osaleme Skandinaavia toitlustusmessidel, näiteks Helsingis ja Turus.
Lisaks osaleme tavaliselt ühel suuremal toitlustusmessil, mis sel aastal Taanis toimus. Saadame eelnevalt koostööpartneritele ja potentsiaalsetele firmadele kutsed ja lepime messil kohtumised kokku.
Raivo Vilbaste, Balti Sepiku müügijuht
Eestis oleme osalenud ainult Toidumessil ja seal eelnevalt suuri ettevalmistusi ei tee.
Eestis toimub otsustamine siiski suurte kauplusekettide sortimendinõukogudes, mis toimuvad igakuiselt, aga mitte messil.
Küll planeerime osaleda tänavu septembris Rootsi toidukaubamessil. Teame juba kindlaid tooteid, mida seal tutvustame. Kutsume messile kindlasti firmad, kellega meil juba kontakt on olnud.
Autor: Tiit Sarv

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele