• OMX Baltic0,44%301,66
  • OMX Riga0,19%895,1
  • OMX Tallinn0,2%2 066,57
  • OMX Vilnius0,04%1 194,92
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,19%8 735,6
  • Nikkei 2251,55%40 197,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,06
  • OMX Baltic0,44%301,66
  • OMX Riga0,19%895,1
  • OMX Tallinn0,2%2 066,57
  • OMX Vilnius0,04%1 194,92
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,19%8 735,6
  • Nikkei 2251,55%40 197,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,06
  • 20.04.07, 08:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poliitikud soovitavad riigil müüa oma osaluse Estonian Airis

Mitmed poliitikud soovitavad riigil kaaluda oma osaluse müümist Estonian Airis, sest firma on teinud vähikäiku ja riigil pole võimalik ettevõtte saatust mõjutada, kirjutas Postimees.
Eesti riigile kuulub Estonian Airist 37 protsenti, firma suurim osanik on 49 protsendiga Skandinaavia lennundushiid SAS. 17 protsenti firmast kuulub investeerimispangale Cresco.
SAS ongi mänginud lennufirmas esimest viiulit, nende käes on pea kogu otsustamisõigus.
Osaluse müügist hakkas kahe aasta eest esimesena rääkima toona ametisse asunud majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar, kuid siis otsustati mõttest loobuda. Nüüd on aga mitmed koalitsioonipoliitikud taas küsimuse tõstatanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Koalitsiooniläbirääkimistel osalenud poliitikute sõnul leidis idee riigi osalus ära müüa toetust ka läbirääkimiste ajal ning majandusministeeriumilt oodatakse nüüd asjakohast uuringut.
Isamaa ja Res Publica Liitu kuuluva Marko Mihkelsoni sõnul on võimatu aru saada, millised on SASi strateegia ja plaanid Estonian Airiga ning riigil pole võimalik seda mõjutada.
«Estonian Airi teeninduse kvaliteet on alla käinud, seda märkavad kõik reisijad ja ka poliitikud,» lausus Mihkelson. «On tõsine mõtlemise koht, kas riik vajab sellist osalust.»
Isamaa ja Res Publica Liidu kaasesimehe Taavi Veskimäe hinnangul tasuks riigil Estonian Airi juhtimises osaleda juhul, kui see aitaks parandada Eesti ja teiste Euroopa suurlinnade vahelist ühendust. Praegu see funktsioon aga ei toimi ning sestap küsib temagi, kas riigil on mõtet omanik olla.
Ministri poliitiline nõunik Oleg Harlamov, kes Savisaare ametisoleku ajal küsimust uuris, ütleb, et toona oli firmal ambitsioonikas äriplaan, mis nägi ette näiteks liinivõrgu suurendamist ja lennukipargi arendamist. «Sestap leiti kahe aasta eest, et osalust müüa ei ole mõtet,» lausus ta. Nüüdseks ei ole ilusatest plaanidest suurt midagi teoks tehtud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 21 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele