Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elke ja Amserv loovad Tallinnas ühise pesa

    Uut autokeskust majandava Mustakivi Auto ASi näol on tegu kolmanda ettevõttega, mis hakkab Toyotade müügis konkureerima juba aastaid tegutsenud Elke Auto ja Amserv Auto Tallinna müügisalongidega.
    "Leidsime, et kahte keskust pole mõtet teha," selgitas Amserv Grupi juht Raivo Kütt, "kuid mingil juhul ei tähenda see, et paneksime leivad ühte kappi."
    Kütt märkis, et Amservi ja Elke ühine huvi on suurendada Toyotade turuosa Eestis. Juba praegu on Toyota siinsel turul enimmüüdud sõiduauto. "Kuna Toyotade müük on plahvatuslikult kasvanud, on teeninduses tekkinud pikad järjekorrad. Meie eesmärk on, et teenindusse saaks 10 päevaga," ütles Kütt.
    "Üritame seda vältida, et klient hakkab nüüd pakkumistega kolmnurka jooksma ja igal pool 1000 krooni maha kauplema," valgustas Kütt konkurentsi jätkumise küsimusi. "Hinnakiri on kokku lepitud ja allahindlussüsteem paigas. Hinna kirjutab meile ette Toyota Baltic."
    Mustakivi Auto ASi juht Tanel Teimann ütles: "Pole võimalik täielikult välistada, et kliendid käivad kolme Toyota salongi vahet, kuid iga kord pole oluline hind." Teimanni sõnul võistlevad müüjad iga kliendi pärast, püüdes võita nende usaldust.
    Kindlasti aitab uue keskuse avamine lühendada autohoolduse järjekordi, lisas Teimann.
    Kütt nentis, et ühisettevõtte loomiseks pidid Amserv ja Elke konkurentsiametilt luba küsima. "Konkurentsiametil pole seal midagi öelda," lausus ta aga omavahel seotud jaemüüjate hinnapoliitika kohta.
    Eile komandeeringus viibinud Elke Auto juhilt Riho Sepalt ei õnnestunud kommentaari saada.
    Konkurentsiameti peadirektor Peeter Tammistu andis Amserv Autole ja Elke Autole Toyotade ning Lexuste müüki, hooldust ja remonti hõlmava koondumisloa eelmise aasta mais.
    Koondumisele eelneval aastal moodustas Toyotade jaemüük 13% ning Lexuste jaemüük 0,9% Eestis müüdud uute sõiduautode mahust. Kõigi Elke Grupi ja Amserv Grupi müüdud uute autode turuosa oli 22%, põhjendas konkurentsiamet oma nõusolekut. Konkurentsi vähendavaks peetakse turuosa, mis ületab 40% turu mahust.
    Toyota jaemüüjad on koostööd teinud juba varemgi. Neil on pooleks Tartut ja Viljandit varustav jaemüügifirma Valoor. Võrdselt hakatakse ASi Unelmauto kaudu jagama ka Lexuste müüki.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.