• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.05.07, 15:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Haapsalu lennuväljal sünnivad Eesti kiirusrekordid

Maikuu 19-ndal kuupäeval kogunevad Haapsalu lennuväljale Eesti ja Läti kiireimad tänavaautod, kes ühe miili pikkusel distantsil ehk 1609 meetrisel lennukite hoovõturajal üksteiselt mõõtu võtavad.
Seitsmendat korda toimuval autode lõppkiirusvõistlusel One Mile Challenge ootab purustamist Eesti lõppkiirusrekord 298 km/h, teatas korraldaja.
Peakorraldaja Peep Pihotalo sõnul on kiirused iga aastaga üha kasvanud ning võistlus koliti Tapa lennuväljalt Haapsallu just seetõttu, et Kiltsi lennurada on parema kattega ning ka selle väljasõiduala on oluliselt turvalisem, juhuks kui pidurdusmaa lühikeseks jääb.
One Mile Challenge üldvõitjad läbi aastate:

Artikkel jätkub pärast reklaami

2001 - James Herne, Porsche 951 - 238 km/h
2002 - Kari Hirvonsalo, Ford Sierra Cosworth - 250 km/h2003 - Erkki Vapper, Porsche 911 Turbo - 268 km/h2004 - Erkki Vapper, Porsche 911 Turbo - 277 km/h2005 - Maksim Zolotarjov, Toyota Supra - 298 km/h2006 - Roul Liidemann, Dodge Viper GTS - 296 km/h
Osalema pääseb 80 heas korras tänavaautot, suurema huvi korral võib see number ka veidi muutuda. Eelmise aasta võitu tulevad kaitsma lätlased Janis Jegers turbomootoriga Nissan 200sx'l, kelle võidutulemus oli 257 km/h ja A klassis võidutsenud Kaspars Martinsons, kelle eelmise aasta võit tuli kiirusega 232 km/h.
Kindlasti soovivad mitmed osalejad esimesena ületada 300 km/h piiri.
Kohal on ka eelmise aasta kõige kiirem kompressormootoriga Dodge Viper, kellega konkureerivad üle 500 hobujõu arendavad autod, näiteks kompressormootoriga Chevrolet Corvette, nitrogaasi kasutav Porsche 911 Turbo, Dodge Viper SRT-10 ja paljud teised eksootilised autod.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele