• OMX Baltic0,15%298,17
  • OMX Riga0,34%865,25
  • OMX Tallinn−0,17%1 952,3
  • OMX Vilnius1,18%1 156,81
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1001,42%8 446,82
  • Nikkei 2251,89%34 868,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,24
  • OMX Baltic0,15%298,17
  • OMX Riga0,34%865,25
  • OMX Tallinn−0,17%1 952,3
  • OMX Vilnius1,18%1 156,81
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1001,42%8 446,82
  • Nikkei 2251,89%34 868,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,24
  • 16.05.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevaatus suurendab riske

Kui te küsite ükskõik millise tippjuhi käest, miks on uuendused nii vajalikud, on vastus alati: "Sest need kiirendavad kasvu." See on üsna arukas ja endastmõistetav. Ettevõte on sunnitud osa võtma lõppematust võidujooksust, et suurendada oma kasumit kiiremini kui majandusharu keskmine. Seepärast otsitakse üha rohkem abi innovatsioonist. Probleem on aga selles, et kui mõelda uuendustest peaasjalikult seoses kasvuga, ei näe paljud juhid asja laiemas kontekstis.
Enamiku ettevõtete jaoks pole kõige olulisem see, kuidas oma kasumit kvartalist kvartalisse mingi protsendi võrra suurendada. Küsimus on hoopis selles, kuidas vältida suurt ja ootamatut ebaõnnestumist. Ettevõtet ei hävita see, kui ta kasvab 12% asemel 8%. Hukutab hoopis see, kui jätta oma teel tähele panemata mõni käänak - näiteks mõni oluline muutus keskkonnas -, mis kärbib aktsia hinda 50% võrra ja viib ettevõtte allakäiguteele.
Kogu häda põhjuseks võib olla uus murranguline tehnoloogia: nii hävis digifotograafia tõttu Kodaki traditsioonilisele filmile rajatud äri. Samuti klientide eelistused, näiteks bensiini neelavate mahtuniversaalide asemel säästlikud ja keskkonnasõbralikud hübriidautod. Põhjus võib olla ka mõne teise ettevõtte murrangulises ärimudelis: Dell arvutitööstuses, Amazon.com raamatumüügis või easyJet lennunduses.
Saatuslikuks võib saada ka elustiili trend: miljonid inimesed järsku enam ei taha toitu ja riideid, mida te toodate. Kõrgtase on muidugi tähtis, edupotentsiaali maksimeerimine samuti, kuid tõeline küsimus on, kuidas minimeerida ebaõnnestumist. Paljud vastaksid: ole ettevaatlik ja konservatiivne, väldi riske. Tegelikult on asi täpselt vastupidi.
Ebaõnnestumise vältimine tähendab pidevat uute asjade katsetamist ning mõistmist, et me elame maailmas, kus vanad asjad võivad kiiresti oma väärtuse kaotada. Praegu ei kesta konkurentsistrateegiad ega ärimudelid enam kaugeltki nii kaua kui varem. Seega, kui ettevõttes ei tehta põhjalikke ja strateegilisi uuendusi põhiäritegevuses, võib kasvust kiiresti saada langus ja isegi häving.
Muidugi tuleb juhtida ka eksperimenteerimisega seotud finantsriske, kuid üldjuhul on praegustel rahututel aegadel pikaajaline kindlustus ebaõnnestumise vastu radikaalne uuendus. See ongi innovatsioonivajaduse tegelik põhjus.
Autor: Rowan Gibson

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele