• OMX Baltic−0,52%299,82
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,01%1 961,2
  • OMX Vilnius−0,33%1 168,38
  • S&P 5000,00%5 525,21
  • DOW 300,00%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,22%8 433,47
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,54
  • OMX Baltic−0,52%299,82
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,01%1 961,2
  • OMX Vilnius−0,33%1 168,38
  • S&P 5000,00%5 525,21
  • DOW 300,00%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,22%8 433,47
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,54
  • 02.07.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alkoholi müügikeeld jätab jaotuslogistika puutumata

Müügikeeld hakkab kehtima Tallinnas augustist. Logistikafirmade hinnangul ei ole neil piirangust sõltuvalt suuremaid muudatusi oodata. Küll aga on neil mõningane kogemustepagas aprillirahutuste ajast, mis laialikantava alkoholi kogust järsult vähendas.
Rimi Eesti logistikat korraldava firma OÜ Baldis Estonia operatsioonide juht Janek Saareoks kinnitas, et alkoholi müügipiirangu mõju andis varasemate keeldude ajal end kohe tunda.
"Mahud vähenesid oluliselt," nentis Saareoks, kuid arvas, et tulevane piirang pärast kella kaheksat õhtul mõjutab turgu vaid alguses ja ajutiselt. Saareoksa kinnitust mööda ei näe Baldis Estonia vajadust keelu tõttu jaotusliine ümber korraldada, kuna peale alkoholi on ka palju teisi kaubagruppe.
Küsimusele, kas ähvardused ja piirangud hakkavad ka kaubakoguseid mõjutama, vastas Saareoks, et isegi ilm mõjutab mahtusid rohkem kui kõne all olev müügikeeld.
Ehkki mahtude vähenemist ei oodata, täiendas Smarten Logistics ASi juhatuse liige Mait Miller, et kui kauba maht peaks siiski vähenema, võivad suhtelised logistilised kulud kasvada.
Ka Saareoks ütles, et kuludele on mõju vaid auto täituvuse osas ning kui autod liiguvad väiksema mahuga, siis kulu ühikule saab olema kõrgem.
Ainukesena eitas VIA 3L ASi juhataja Elmer Maas mõju kulude kasvuks. "Kuna piirang laialiveo aega ei muuda, ei ole ette näha ka sellest lähtuvat logistikakulude tõusu," kinnitas Maas, kelle hinnangul moodustab nende 2007. aasta prognoositavast kaubakäibest - 1,8 miljardist kroonist - üle ühe neljandiku alkohoolsete jookide käive.
Maas väitis ka, et aprilli lõpus kehtestatud ajutine alkoholi müügi piirang VIA 3Li käideldavate alkohoolsete jookide mahtu ei vähendanud.
"Suur osa alkoholist tarbitakse kohvikutes, pubides ja restoranides ning sellele antud piirangud ei laiene," selgitas Maas. Samuti kinnitas ta, et nende käideldav alkohol on pigem kõrgemast hinnaklassist ja kvaliteetsem toodang, mida tõenäoliselt hilisõhtul või öösel ei osteta.
Nii Smarteni kui ka Via 3Li tarneajad jäävad tööpäevade piiresse. Seetõttu alkoholimüügi ajapiirang nende jaotuslogistikat ei mõjuta ning veograafikuid ümber tegema ei pea.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele