Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    1990ndate kodusõda Balkani turismi ei häiri

    Lisaks pole Bosnias kõigilt 30 000-lt miiniväljalt veel maamiine üles korjatud ja teeääres tähistavad neid kohti punase pealuuga märgid. See aga ei tohiks takistada neisse maadesse reisimist.
    Sõda tavainimesed meenutada ei taha, nad on optimistlikud, meeldivad, abivalmid ja töökad. Kuigi turismipiirkonnas saab hakkama paljude keeltega, on parim viis kohalikega suhtlemiseks võtta kaasa horvaatia keele sõnastik ja proovida luua kontakti nende emakeeles.
    Igal pool pole bussiplaane väljas ja siis tuleb küsida või kirjutada paberile oma küsimus - nii saab kenasti hakkama. Kohalikud kirjutasid vastu ning arvasid, et oleme tummad. Kui me aga rääkima hakkasime, olid nad ehmunud, meenutab seal rännanud Akadeemia Nord õppejõud Anne Kull.
    Kümnepäevase reisi jooksul Horvaatias ning Bosnias ja Hertsegoviinas ringi liikumiseks kasutasid nad peamiselt busse, korra ka rongi. Transport on sealkandis hea, sest Horvaatia põhisissetuleku annab turism ja teid ehitatakse palju.
    Meie seiklus algas Horvaatiast Sisaki väikelinnast, edasi kulges teekond Bosnia ja Hertsegoviina sees asuva serblaste riikliku moodustise Serblaste Vabariigi keskusest Banja Lukast rongiga Bosnia ja Hertsegoviina pealinna Sarajevosse. Rongisõit oli ümbritsevate mägede tõttu äärmiselt huvitav, kõrgus küündis 2000 meetrini. Näiteks Horvaatia kõrgeim mäetipp jääb sellele alla.
    Horvaatiale on iseloomulikud suured ja kõrged valge tüvega pöögid, mägedes kasvab kuuski, mände, seedreid ja nulge. Mägise maa jõed on kiire vooluga, sestap on seal palju hüdroelektrijaamu.
    Mägedes teevad talunikud ise kitsejuustu ja müüvad turistidele. See on siiski üsna kallis, kilone tükk maksis 200 krooni. Lisaks kasvatatakse Horvaatias maisi ja viinamarju ning tehakse veini.
    Horvaatia pealinnas Zagrebis on vanemad majad enamasti punaste katustega, valitsev on klassitsism, uusi kõrgeid hooneid eriti näha polnud. Korterelamud on seal kolme-neljakordsed ehk väiksemad kui meil.
    Tähelepanuväärne on Zagrebi kunstimuuseum Nimara, millele pani aluse emigreerunud horvaat, kes kinkis oma kunstikogu riigile. Samuti tasub minna linnalähedasele Karu mäele. Kunagi oli see mere põhi ja ümberringi asub puutumata loodus.
    Loodust võib nautida ka arvukatel Aadria mere saartel, näiteks kasvavad sealses kliimas palmid. Veneetsiat meenutav Krk on ainus saar 1200st, mis on sillaga mandriga ühendatud. Horvaatia lõunatippu jäävast Dubrovnikust lähevad saartele laevad, korraldatakse ka mitmepäevaseid reise.
    Horvaatias kohatud reklaamid kutsusid akvalangidega merepõhja vaatama, mis on seal kivine. Rannad on küll see-eest liivased. Palju kohtab jahisadamaid ja jahte.
    Külastada tasub ka rahvusparke, näiteks Plitvices on 16 järve - osa neist omavahel ühendatud - ja 76 meetri kõrgune maaliline kosk. Turistidele on mõeldud erineva pikkuse ja raskusega matkaradu, vahepeal saab laevaga sõita üle järvede, kohati lähevad järvedest üle ka laudteed. Vesi on neis smaragdroheline, palju on kalu ja veelinde.
    Erinevalt meist on seal populaarne matkata perekonniti, väga palju näeb ka vabas õhus jalutajaid, noortel peredel on kaasas kaks-kolm last.
    Kahel riigil on ka erinevusi. Horvaatias ei näinud me ühtegi kerjust, Bosnias kerjasid mustlased ja kodutud. Ja kui Horvaatias riietutakse euroopalikult, siis Bosnias kannavad moslemi naised traditsioonilist pead katvat riiet.
    Kui Horvaatia on Eestist veidi kallim, siis Bosnia samas odavam maa.
    Internetist võib saada hotellitoa kahele 60 euro ehk vähem kui tuhande krooni eest, kodumajutus on kaks korda odavam. Kõige kallimana nägime 80eurost tuba.
    Bosnia on samas odav ja vaene, eriti odavad on vein ja õlu, mis maksab kohvikus umbes kuus krooni kann. Tööstuskaubad on kvaliteetsed ja odavamad kui meil, nahktoodetest näiteks kingad. Ja kui Horvaatias kohalikud turiste eriti ei tülita, siis Bosnias püütakse teenida igal võimalikul viisil.
    Autor: Tiina Kilkson
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.