Praegu käivad kõnelused nii Eesti kui ka Läti valitsusega SASi osaluse suurendamiseks lennufirmades, et saada enamusosalust, ütles Jansson. Ka plaanib SAS 2008. aasta esimesel poolel müüa oma osaluse British Midlandis (BMI).
SAS tunnistas ka aripaev.ee-le, et ettevõtte esmane eesmärk on saavutada enamusosalus nii Estonian Airis kui ka Air Balticus.
"SAS grupile kuulub 49 protsenti Estonian Airist ja 47,2 protsenti Air Balticust. Meie esmane eesmärk on saavutada enamusosalus mõlemas firmas. Sel eesmärgil peame nii Eesti kui Läti valitsusega regulaarseid kohtumisi," kommenteeris Hans Ollongren SAS grupi avalike suhete osakonnast Jansseni väljaöeldut.
Keskmistest ja kaugematest eesmärkidest on veel vara rääkida, märkis Ollongren.
"Kuid me näeme Balti piirkonnas tugevat arengut ja häid väljavaateid ja seetõttu oleme nii Estonian Airi kui ka Air Balticu osanikuna huvitatud nende firmade jätkuvast tugevdamisest. Millise koostöövormi me neile tulevikus leiame ja kas see on nende ühendamine, seda võime öelda siis, kui oleme saanud enamusosaluse," lisas ta.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium eitas müügiläbirääkimisi SASiga, ehkki SASi esindaja ütles, et ettevõte kohtub regulaarselt enamusosaluse nimel Eesti valitsusega.
"Praegu mingisuguseid müügiläbirääkimisi ministeeriumi ja SASi vahel ei toimu," ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja asetäitja Allan Mäll.
Estonian Airi nõukogu esimees Olev Schults kinnitas, et mingisuguseid läbirääkimisi Estonian Airi aktsionärid omavahel pidanud pole.
"Võimalikke ühendamisi, lahutamisi või teisi praegusest omanikeringist väljapoole ulatuvaid küsimusi ühelgi üldkoosolekul aktsionärid püstitanud pole. See, et SAS soovib saavutada Estonian Airis ja airBalticus enamust, on turule teada, kuid mis sellest järeldub, pole selge," ütles Schults. Ta lisas, et lennufirma üks omanik Cresco kujundab oma valikud igal juhul Estonian Airi huvidest ja ettevõtte väärtusest lähtuvalt.
Autor: ÄP