• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,43%6 008,44
  • DOW 300,43%42 398,74
  • Nasdaq 0,56%19 630,91
  • FTSE 1000,11%8 843,53
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,59
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,43%6 008,44
  • DOW 300,43%42 398,74
  • Nasdaq 0,56%19 630,91
  • FTSE 1000,11%8 843,53
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,59
  • 24.08.07, 15:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedo ja Arco Vara suuromanikud tellivad kolm uut laeva

Saaremaa Laevakompanii ja ettevõtte finantspartnerid ning BLRT Grupi ja Fiskerstrand Verfti ühisettevõte Fiskerstrand BLRT esindajad sõlmisid reedel kokkulepped kolme uue laeva ehituseks.
Laevaehitusprojektis osalevad investoritena Saaremaa Laevakompanii asutaja Vjatšeslav Leedole kuuluv Holostovi Kinnisvarahaldus, kinnisvarakontserni Arco Vara suuromanike Arti Arakase, Richard Tomingase ja Hillar-Peeter Luitsalu kontrolli all olevad investeerimisfirmad OÜ Toletum ja HM Investeeringud OÜ. Laevaehitust garanteerib lisaks investoritele Nordea Pank ja Norra agentuur Eksportfinans.
Ettevõtete teatel tuuakse sõlmitud kokkulepete järgi 2009. ja 2010. aastal saarte ja mandri vahelistele laevaliinidele kolm uut suurt laeva, millest igaüks mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. Laevad on ca 97 m pikad, 18 m laiad, süvisega 4 m.
Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimehe Vjatšeslav Leedo sõnul on tegemist oodatava läbimurdega mandri ja saarte vahelise praamiliikluse kvaliteedis. „Reisijad ootavad neid laevu, kuid erinevatel põhjustel ei ole meie investeerimisvõimekus ja riskitaluvus lubanud selliseid kokkuleppeid teha. Möödunud sügisel sõlmitud kümneaastane liinileping lubab aga ka investoritel julgemalt praamiliiklusesse siseneda, samuti on BLRT Grupi ja tema välispartnerite näol tekkimas kohalik laevaehituskompetents,” sõnas Leedo. Arti Arakase, Richard Tomingase ja Hillar - Peeter Luitsalu investeerimisfirmad ei ole seotud kinnisvarakontserniga Arco Vara, mille suuromanikud Arakas, Tomingas ja Luitsalu samuti on.

Artikkel jätkub pärast reklaami

BLRT Grupi juhatuse esimehe Fjodor Bermani sõnade kohaselt on 15-aastane koostöö Saaremaa Laevakompaniiga jõudnud uude etappi. „Täna täidame parvlaevehitustellimusi muuhulgas Soome, Portugali ja Norrasse. Väärikad tellimused Ahvenamaa valitsuselt ja Portugali Atlantic Ferries poolt on märk usaldusest ja töö maailmatasemel kvaliteedist. Võimalus pakkuda kaasaegseid, kiireid ja mugavaid laevu Eesti mandri ja saarte vahele on aga klass omaette. See on veel suurem tunnustus, aga see on ka suurem vastutus. Ühisfirma Fiskerstrand BLRT kogenud norralastega annab sellele soliidse toe,” kinnitas Berman.
Saaremaa Laevakompanii on 1992. aastal asutatud laevafirma, mille tütarettevõtted opereerivad riigisiseseid Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi liine ning rahvusvahelisi Saaremaa-Ventspils ja Sillamäe-Kotka laevaliine.
Sellel nädalal teatas Saaremaa Laevakompanii, et ettevõtte ümber koondunud valdavalt turismi- ja transporditeenuseid pakkuvad firmad saavad ühise katusbrändi. Tuule Grupi nime alla koondatakse Saaremaa Laevakompanii, Väinamere Liinid, SSC Ferries, Narva Line, Väinamere Teenindus, Mändjala Kämping, Kuressaare Kuursaal, Wris Reisibüroo, Sarbuss, Polar Rent, AS Saare Erek, Compakt Kinnisvara OÜ, Royaltex Baltic OÜ, OÜ Saaremaa Lihatööstus ja Saare Finants.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele