Mitte vähem kui 500 miljonit krooni,
ettevõtlikud ärimehed ja korralik tugi linna poolt - see kõik kokku võib anda
ühe korraliku vormeliraja, mis oleks EASi ja motospordimeeste hinnangul võimalus
tõsta Tallinn maailmakaardile, kirjutas Äripäev.
Vaikselt nurruvad automootorid, sajad inimesed tribüünidel, bensiiniaurud, publikule viibutavad ralliässad - seda kõike ja palju veel võiks ju saada ka päris elus, mitte teleekraani vahendusel.
Lisaks oleks see ju võimalus Eestit maailmameedias veelgi esile tõsta ning tuua riiki sisse rohkem turistide raha. Pole siis ime, et Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EASi) juht Viljar Jaamu on sellest ideest sisse võetud ning praeguse F3 ässa Marko Asmeriga mõttest rääkinud.
"Mõte tuli sellest, et mitmed linnad Rumeenias ja Ungaris ning Monaco teevad vormeliradu eesmärgiga, et need vaatamisväärsused oleksid linna tutvustavatel piltidel," vuristab Jaamu. Kui leiaks mõned rahakad investorid, olgu siis kodumaised või välismaalt tulnud, kes oleksid nõus ideesse raha paigutama ning asja tõsisemalt käsile võtma, oleks EAS nõus rada toetama.
Odavalt see aga läbi ei läheks, vähemalt mitte Toivo Asmeri sõnul, kelle poeg Marko Asmer praegu Briti F3 edetabelis esikohta hoiab. "Kui saaks rajale juurde hotelli, teeninduspinnad, kus oleks restoranid ning vaatamise boksid, siis oleks asi vaeva väärt," leiab ta ning pakub, et kui mõni aasta tagasi arvas ta ehituse maksumuseks nii 500 miljonit krooni, siis praegu, mil ehitamine ja teenused on kallinenud, võiks summa suurem olla. Kui palju, seda ta öelda ei oska, vaid nendib hoopis, et rada tasuks end tulevikus ära.
Nagu ütleb Viljar Jaamugi, võiks idee läbi minna puhtalt seetõttu, et meil olemas oma F3 tipptasemel sõitja Marko Asmer ning rahval suusatamise kõrval ka tehnikaspordiarmastus.
Kus selline massiivne ring olla võiks, tekitab idee autorite seas veel vaidlusi. Viljar Jaamu nägemuse järgi võiks rada kulgeda Tallinnas sees marsruudil Vabaduse väljak-Narva mnt-Mere puiestee-Rannamäe tee-Toompuiestee-Kaarli pst-Vabaduse väljak.
Endine rallimees Toivo Asmer matab aga selle idee maha - ruumi poleks siis toetavate hoonete jaoks. See poleks tema meelest õige rada. Pigem võiks see olla kuskil Tallinna külje all, kindlasti Harjumaal ega mitte kuskil Põlvas.