• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,64%39 731,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,64%39 731,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 11.09.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ebamugavused hoidkugi autod kesklinnast eemal

Mulle hakkab üha enam meeldima kunagi Eestimaa Rohelistelt kuuldud mõte, et autodele lahedamate tingimuste loomine ainult süvendab ummikuid.
Teisisõnu: teede laiendamine, sõiduradade juurdejoonimine ja parkimiskohtade arvu suurendamine toob kesklinna veelgi rohkem autosid.
Teede laiendamine-rekonstrueerimine tähendab seda, et ühekorraga jõuab kesklinna üha suurem autode tulv. See on sama, kui jäme kaabel (linna sissesõiduteed) on katkenud ja seda kohta on püütud ühendada peenikeste käepäraste juhtmejuppidega (kesklinna tänavad). Mis juhtub, kui kõva koormus peale panna?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu töötame selles suunas, et vähem ummikuid tekiks äärelinnas, kuna seal liiklusolud paranevad, aga seevastu kesklinn mattub üha enam autode alla.
Ei maksa arvata, et näiteks Tallinna kesklinn suudaks parimagi tahtmise juures anda sõidu- ja parkimisruumi kõikidele Tallinna lähivaldades resideerivatele autodele.
Kesklinna ei saa ju laiendada, liikluskorralduse mõju on piiratud. Suurema osa ajast, mil mootorid töötavad, autod seisavad. Kasutegur on sel ajal null. Kahju on ajast, heitmetena tühjalt õhku lennanud kütusest (raha pärast ei näi autojuhid muretsevat).
Mis aitab autosid linnasüdamest välja suruda, on autojuhtide elu ebamugavaks tegemine. Ilma naljata. Sulgeda aeg-ajalt kesklinn liikluseks, nii et need, kel ülimat vajadust pole, autonina sinnapoole ei keera. Anda rohkem sõiduradasid ainult ühistranspordi kasutusse. Vähendada parkimiskohti.
Autor: Mati Feldmann

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele