• OMX Baltic0,71%302,21
  • OMX Riga0,4%871,45
  • OMX Tallinn0,06%1 974,28
  • OMX Vilnius1,09%1 187,69
  • S&P 500−0,64%5 650,38
  • DOW 30−0,24%41 218,83
  • Nasdaq −0,74%17 844,24
  • FTSE 100−0,08%8 589,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%91,72
  • OMX Baltic0,71%302,21
  • OMX Riga0,4%871,45
  • OMX Tallinn0,06%1 974,28
  • OMX Vilnius1,09%1 187,69
  • S&P 500−0,64%5 650,38
  • DOW 30−0,24%41 218,83
  • Nasdaq −0,74%17 844,24
  • FTSE 100−0,08%8 589,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%91,72
  • 21.09.07, 12:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismifirmad muutuste künnisel

Turismisektorit ootavad ees suured muutused. Selles on jälle süüdi internet. Juba täna ostab 10% kliente turismipaketi internetist.
Bookinghouse turismibüroo omaniku Andres Liinati sõnul kasvab veebiklientide arv tormiliselt. Ühelgi online-tootel pole varem õnnestunud nõnda lühikese aja jooksul nii suurt käivet tekitada kui turismipakettidel.
„Kunagi tehti rahaülekandeid pangakontoris, nüüd tehakse 99% neist internetis,“ rääkis Bookinghouse tegevjuht Matti Pruul. „Inimeste harjumusi oli raske muuta ja end nendega kohandada. Õnneks mõistab enamik inimesi nüüd, et sõitu on interneti kaudu mugavam ja efektiivsem broneerida.“
Dv.ee küsitles Eesti turismifirmasid, et selgitada välja, kas nad on valmis turismiäri internetti kolimiseks.
Nolta Tour OÜ direktor Nona Lonkina ei nõustunud: „Ma ei arva, et turismifirma teenuseid saaks pakkuda ainult internetis. Täpne informatsioon, reklaamprospektid, nende soovitused, kes on sihtkohas käinud, need alati jäävad.“ Samas pole tal võimalik internetist täielikult mööda minna.
Lonkina arvas, et kui kliendid tellivad internetist reisi, on see neile isegi parem, kuna nii saab rahulikult valida erinevate variantide vahel ning neid omavahel arutada. Aga pärast saadab turismifirma meili teel arve, mille kliendid maksavad internetipangas. See ainult lihtsustab turismifirma tööd.
Lonkina oletas samas, et internetibroneering on mugav nii klientidele kui turismifirmale. Aga paketi tellimine ja saamine, mille juurde kuulub reisi üksikasjadega tutvumine ja lepingu allkirjastamine, pole alati üks ja sama.
„Klient tahab saada mitte üksnes pileteid, vaid ka hotelli, ning loomulikult ka ekskursiooniprogrammi. Ja siin ei kao otsekontaktid kunagi!“ rääkis Nolta Touri direktor. Tema sõnul valmistub firma turismiteenuste hinda tõstma. „Kuid ma ei seostaks seda internetibroneeringutega. Varsti kasvavad hinnad seetõttu, et piletid, toitlustus, hotellid ja ekskursioonid kallinevad. Giidid nõuavad palgatõusu,“ lisas Lonkina.
Ljuna Toursi direktor Ljudmilla Kasjan ütles: „Arvan, et internetibroneeringute mood kogub populaarsust, kuna noored valdavad arvutit väga hästi, nagu ka info otsinguks internetist. Selle tõttu turismipaketid ei kalline, ehkki, võib juhtuda ka vastupidi.“
TraviBesti mänedžer Irina Kostjunina rääkis: „Internetil on oma klientuur ja meil oma. Me ei kaota oma kliente ühiskonna arvutiseerumise pärast.“
Kostjunina jäi kimpu turismiteenuste kallinemise kommenteerimisega, märkides, et hinnakasv on praegu üleüldine. „Kui kütusehinnad tõusevad, kallinevad seejuures ka teatud määral ka turismireisid,“ ütles ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele