• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 17.10.07, 11:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti Nokia ujub mere peal

Pika ajalooga Kursitise suguvõsa on otsustanud suures jooksevkonto puudujäägis vaevleva Läti päästa uudse leiutisega - nende vastloodud soolavee ujuvtankla peaks peagi vallutama maailma.
"Tahan, et sellest saaks Läti ekspordiartikkel ja Läti nimi kõlaks välismaal ning tooks inimestele rõõmu," ei varjanud oma ambitsioone ujuvtanklate tootja Pildne juht Andris Kursitis. Kui seni tootis firma tanklaid vaid mageveekogudele, siis nüüd valmis soolases vees töötav prototüüp, mida kliendid on Kursitise sõnul pikalt oodanud, kirjutas Äripäev.
Kui esimesi on peamiselt tarnitud Venemaale ja Ukrainasse, siis uut tanklat ootavad kliendid Qatarist, Araabia Ühendemiraatidest, Horvaatiast ja Nigeeriast. Tankida saab kolme liiki kütust: bensiini, diislikütust ja petrooleumi.
Terasest alus suudab vastu panna meresooladele ja hapetele ning peaks töökorras püsima 10-15 aastat. Tegu on väikese laevaga, mis vastab kõikidele tankerite ja teiste kütuseveoaluste keskkonnanõuetele. Keskkonna säästmisest saigi Kursitise idee alguse, kui tema sõbrad palusid tal ikka ja jälle oma paate tankida, kuid seda kanistriga või otse maalt tehes, tilkus osa kütust pinnasesse või vette.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Konkurente meil pole ja kui nad tekivad, siis on nad meist viis aastat maas," on Kursitis enesekindel. Sarnased tanklad on tema sõnul olemas, kuid nad on tavaliselt ebapüsivad, sest on ehitatud pontoonidele.
Praegu Jurmalas Conceptsi jahisadamas seisev pioneertankla peaks masstoodangusse jõudma uuel aastal ning kliendid võivad tarneid oodata alates kevadest. Kursitise pisikesel alusel on lisaks tanklale ka pood, kust saab osta õli, suupisteid ja juua. Tähelepanu on pööratud ka disainile, nii et tankla moekas jahisadamas silma ei riivaks.
Teiste hulgas plaanitakse müügiks pidada läbirääkimisi skandinaavlastega, aga ka leedukate ja eestlastega. "Oleme neist tanklatest kuulnud ja üks meie spetsialist on ka tutvunud. Lihtsalt on kasulik teada, mis ja kuidas," ütles Alexela Oili juhatuse liige Ain Kuusik. Tema teada Eestis ujuvtanklaid ei ole, kuid Alexelal on paatide tankimiseks tanklad Pärnu jahisadamas ja Pirita TOPis. "Vajadust selliste tanklate järele on raske hinnata, kuid usun, et mõned õnnestuks hooajaliselt püstitada." Kuusiku sõnul nad spetsiaalselt muid tehnoloogiaid uurinud ei ole, pigem on huvi tekkinud partneri pakkumisest. Huvi tasemele on asi esialgu jäänudki.
Küsimus ei ole selles, kas see ujub või on kai peal. Niipalju kui Eestis kogemusi on, siis Pirital saab hästi tankida, samuti Kuressaares ja Lohusalus. Haapsalus võiks olla kail korralik tankimisvõimalus. Võrreldes Leeduga on meil paradiis, seal ei saa peaaegu üldse paati tankida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele