• OMX Baltic−0,15%301,69
  • OMX Riga−0,2%891,1
  • OMX Tallinn−0,05%2 068,35
  • OMX Vilnius0,26%1 200,63
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,06%8 755,39
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • OMX Baltic−0,15%301,69
  • OMX Riga−0,2%891,1
  • OMX Tallinn−0,05%2 068,35
  • OMX Vilnius0,26%1 200,63
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,06%8 755,39
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • 07.12.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uute tehnoloogiate konserv - BMW kuues seeria

Mingeid jooni on kuskil pamprites küll natuke silutud ja tulesid ka pisut kohendatud, kuid see pole muutnud auto välimuse hea maitse piiril kõikumist.
Sisu tahab aga silitamist ja kiitmist saada. Istmed on head ja embavad juhti nagu jaksavad. Käiguvalits on nagu viimastel mudelitel ikka - tavapärasest muutunud pigem kosmosesüstiku juhtkangiks. Keskkonsooli ülaosast vaatab juhile vastu suur ekraan, kuhu on võimalik kõikvõimalikke andmeid kuvada ja kõike autoga seonduvat iDrive-rullikuga juhtida.
Juhi ees olev näidikuplokk on BMW-likku oranži karva. Kõrvalistmele saab panna ka turvahälli, sest kõrvalistuja turvapadi on väljalülitatav ja väikse matsu korral ei mattu maimuke pauguga patja, mis teda vigastada võib.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Omaette teema on tehnoloogiate hulk, mis selles autos peidus on. Esiklaasile kuvatakse terve andmete kogumik, mis juhile vajalik. Öösel ja tegelikult ka päeval võib sisse lülitada infrapunakaamera, mis kuvab pildi keskkonsoolis olevale ekraanile. Sealt võib näha, kui mõni jalakäija on teele tulemas - see eraldab soojust kiirgavaid kehasid külmadest.
Samuti on BMW-l distantsihoidjaga kiirusehoidik, mis pärast soovitud kiiruse sisestamist viib sind küll selleni, kuid hoiab ees sõitva autoga distantsi, mille pikkust saab juht ise reguleerida.
Vajadusel auto pidurdab ja kuni täieliku peatumiseni. Sõitma hakkab samuti ise, kui seismise aeg ei ületa teatud sekundeid.
Auto ise veel ei rooli, kuid vastava nupu lülitamisel on see võimeline märku andma, kui olete oma reast välja minemas ehk ületamas valget joont. Märku antakse rooli väristamisega.
Mootoriks on sel imeloomal kolmeliitrine kahe turbolaaduriga diisel, mille võimsusnumbrid on enam kui muljetavaldavad. Juht surutakse kiirendusel sügavale istmesse ja jäetakse sinna piiraja saabumiseni.
Muide, tegemist pole enam tuima diislitõmbega, vaid tunda on juba teravust, mida muidu pakuvad bensiinimootorid. Terve nädalavahetuse jooksul, mil auto mu käes oli, tuli keskmiseks kuluks vaid tsipa üle kümne liitri saja kilomeetri kohta. Ja seda enamjaolt linnas sõites.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele