• OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga0,02%919,79
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,65
  • OMX Vilnius0,00%1 219,33
  • S&P 500−0,47%6 365,86
  • DOW 30−0,46%44 729,94
  • Nasdaq −0,5%21 066,63
  • FTSE 1000,23%9 309,2
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,5
  • OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga0,02%919,79
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,65
  • OMX Vilnius0,00%1 219,33
  • S&P 500−0,47%6 365,86
  • DOW 30−0,46%44 729,94
  • Nasdaq −0,5%21 066,63
  • FTSE 1000,23%9 309,2
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,5
  • 14.12.07, 08:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi merekontroll võtab viis Tallinki alust luubi alla

Rootsi meresõiduameti lauskontroll võib nende laevade leidmiseks, mis rikuvad veekindlatele ustele kehtestatud nõudeid, võtta luubi alla ka kuni viis Tallinki reisilaeva.
Rootslased nõuavad, et enne 1992. aastat valmistatud auto- ja reisiparvlaevad sulgeks laeva veekindlad uksed enne sadamast väljumist ega avaks neid enne sihtkohta jõudmist. Mitme laeva peal muudaks see aga reisijatele laeval liikumise väga tülikaks, kirjutas Postimees.
Tallinki Rootsi liinil sõitvatest reisilaevadest on enne 1992. aastat valmistatud viis. Seni on kohalik veeteede amet lubanud neil sõita avatud ustega, etteheiteid pole teinud ka Rootsi inspektorid. Rootsi meresõiduameti peainspektori Johan Fransoni sõnul on üks laevadest, mis nende andmetel nõuetele ei vasta, Tallinkile kuuluv, kuid välja renditud reisiparvlaev Fantaasia.
Kurioosum seisneb asjaolus, et uued reeglid kehtestanud Rootsi meresõiduamet pole selleks vastu võtnud mingeid uusi õigusakte, vaid asus uut moodi tõlgendama olemasolevat, rahvusvahelist konventsiooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Rootslased esitavad nõuete pähe konventsiooni joonealuseid märkusi, mis on mõeldud üldiste suunistena," selgitas Soome meresõiduameti meresõiduohutuse direktor Paavo Wihuri.
Börsifirma Tallink keeldus kommenteerimast, kas ja kui palju laevu Rootsi ametivõimude kontroll võib mõjutada.
1992. aastast laevadele kehtinud nõuete ümbertõlgendamist 15 aastat hiljem põhjendas Franson reisijate ohutusega.
"Probleem ei tekkinud 15 aastat hiljem, probleem on kogu aeg olnud. Nõuded kehtestas rahvusvaheliselt kehtiv konventsioon, meie lihtsalt tõlgendame seda väga rangelt. Avatud veekindlate ustega sõitmine on laeva ohutuse kõige olulisem faktor," märkis Franson.
Tallinkil sõidab Stockholmi vahet kaheksa laeva, millest viis on valmistatud enne 1992. aastat.
Vana Tallinn 1974
Regina Baltica 1980
Silja Serenade 1990
Silja Symphony 1991
Silja Festival 1986

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele