• OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • 04.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee aktsiakapital kasvab kolmandiku võrra

Riik kavatseb Eesti Raudtee aktsiakapitali suurendada 99 miljoni krooni võrra, andes välja 9,9 miljonit uut 10kroonist aktsiat, teatas ministeerium. Praegu on Eesti Raudtee aktsiakapital 300 miljonit krooni.
Aktsiakapitali suurendamisega tagastab riik ettevõttele eelmisel aastal välja võetud 2005. aasta dividendid ja sellelt makstud tulumaksu.
Aktsiakapitali suurendamine on vajalik, et suurendada Eesti Raudtee võimekust oluliste investeeringute tegemiseks ja ettevõtte tulemuslikumaks majandamiseks. Vajadus selle järele tekkis, kuna eelmisel aastal pidi ettevõte riigile maksma 77,3 miljonit krooni dividende ja 2,8 miljonit krooni tulumaksu. Ehkki majandusministeerium ei näinud mullu enam vajadust Eesti Raudteest dividendide väljavõtmiseks, tuli seda siiski teha, sest vastav otsus oli tehtud juba ettevõtte erastamislepingu sulgemisel 9. jaanuaril 2007. Ettevõtte eelmine suuromanik enne taasriigistamist, Baltic Rail Services OÜ , sai 150 miljonit krooni dividende.
"2008. aastal on Eesti Raudteel peamise investeeringuna plaanis Tartu-Valga raudteelõigul kapitaalremont. Tööde maksumuseks kavandab Eesti Raudtee umbes 200 miljonit krooni. 2009. aastal remont jätkub, investeeringu suurus on orienteeruvalt 165 miljonit krooni," ütles majandusministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveer. Samuti alustatakse Laineveere sõnul 2009. aastal Tallinna-Tapa II tee kapitaalremonti, investeeringu suurus on 2009. aastal ligikaudu 105 miljonit ja 2010. aastal 265 miljonit krooni.
Teise suurema projektina tõi Laineveer välja Koidula raudteepiirijaama ehituse algust 2008. aastal. Sellesse projekti kavatseb Eesti Raudtee aastatel 2008-2009 investeerida 60 miljonit krooni.
2008. aastal alustatakse ka reisijate platvormide renoveerimisega, aastatel 2008-2010 on plaanis nendesse investeerida orienteeruvalt 170 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 13:23
Puhastusteenused – mida tuleks koristuspartneri valimisel arvestada?
Puhas töökeskkond tõstab inimeste motivatsiooni, mõjub hästi produktiivsusele ning jätab ka klientidele ning külalistele hea esmamulje. Tööruumides veedame väga suure osa oma ajast ning mitte keegi meist ei tunne end hästi ruumides, kus on üldine puhtuse tase madal.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele