• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 04.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee aktsiakapital kasvab kolmandiku võrra

Riik kavatseb Eesti Raudtee aktsiakapitali suurendada 99 miljoni krooni võrra, andes välja 9,9 miljonit uut 10kroonist aktsiat, teatas ministeerium. Praegu on Eesti Raudtee aktsiakapital 300 miljonit krooni.
Aktsiakapitali suurendamisega tagastab riik ettevõttele eelmisel aastal välja võetud 2005. aasta dividendid ja sellelt makstud tulumaksu.
Aktsiakapitali suurendamine on vajalik, et suurendada Eesti Raudtee võimekust oluliste investeeringute tegemiseks ja ettevõtte tulemuslikumaks majandamiseks. Vajadus selle järele tekkis, kuna eelmisel aastal pidi ettevõte riigile maksma 77,3 miljonit krooni dividende ja 2,8 miljonit krooni tulumaksu. Ehkki majandusministeerium ei näinud mullu enam vajadust Eesti Raudteest dividendide väljavõtmiseks, tuli seda siiski teha, sest vastav otsus oli tehtud juba ettevõtte erastamislepingu sulgemisel 9. jaanuaril 2007. Ettevõtte eelmine suuromanik enne taasriigistamist, Baltic Rail Services OÜ , sai 150 miljonit krooni dividende.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"2008. aastal on Eesti Raudteel peamise investeeringuna plaanis Tartu-Valga raudteelõigul kapitaalremont. Tööde maksumuseks kavandab Eesti Raudtee umbes 200 miljonit krooni. 2009. aastal remont jätkub, investeeringu suurus on orienteeruvalt 165 miljonit krooni," ütles majandusministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveer. Samuti alustatakse Laineveere sõnul 2009. aastal Tallinna-Tapa II tee kapitaalremonti, investeeringu suurus on 2009. aastal ligikaudu 105 miljonit ja 2010. aastal 265 miljonit krooni.
Teise suurema projektina tõi Laineveer välja Koidula raudteepiirijaama ehituse algust 2008. aastal. Sellesse projekti kavatseb Eesti Raudtee aastatel 2008-2009 investeerida 60 miljonit krooni.
2008. aastal alustatakse ka reisijate platvormide renoveerimisega, aastatel 2008-2010 on plaanis nendesse investeerida orienteeruvalt 170 miljonit krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele