• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,46
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,46
  • 24.01.08, 12:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sanoma Grupp kaotas Taloussanomate afääriga miljardi

Eelmise aasta 28. detsembril ilmus Soome suuruselt teise majandusajalehe Taloussanomat viimane number. Aastatel 1997-2007 kestnud sõda Soome majanduslehtede Kauppalehti ja Taloussanomate vahel tõi Taloussanomate omanikule hinnanguliselt 50-65 miljonit eurot kahjumit.
Tänasel Eesti Ajalehtede Liidu korraldatud konverentsil "Äri ja Meedia" ütles Kauppalehti grupi juhatuse esimees Juha-Petri Loimovouri, et Taloussanomate läbikukkumise peamine põhjus oli läbimõtlemata ja toores tootekontseptsioon. "Nad üritasid teha majandusajakirjandust lihtsamini loetavaks. Nad tegid liiga palju muutusi ja kujunduse muutmist. Sisu oli ok, kuid mitte parem kui Kauppalehtil. See ei olnud piisavalt erinev," ütles Loimovuori. Ta lisas: "Taloussanomat ei saanud aru, et tellimuste müük väikestele ja keskmise suurusega firmadele on eluliselt tähtis. Ainult suurtele ei saa orienteeruda. Brändil oli odava ja vaba asja maine, mis ei olnud turunduslikult hea." Loimovuori arvates oli Taloussanomate strateegiline eesmärk Kauppalehti kahjustamine. "Aga see ei saa ju olla ühe organisatsiooni elu mõte," arvas ta.
Sanoma alustas Taloussanomate väljaandmist 1997. aastal. Uut ajalehte iseloomustati kui "Soome Financial Times'i". Eeldati, et äriuudiste auditoorium on kasvav. Strateegiline eesmärk oli saada osa Kauppalehti tellijatest ning reklaamitulust. Vastukäiguna suurendas Kauppalehti ajakirjanike arvu ja palkasid. Uudiste kvaliteet paranes konkurentsist tingitult oluliselt. Kauppalehti investeeris ka märkimisväärseid summasid tootearendusse.
Läinud sajandi lõpus hakkas Taloussanomate tiraaž ja reklaamimüük kasvama, hiiglaslik kahjum kahanes. 2000. ja 2001. aastal hakkas kahjum eelkõige reklaamituru langemisest tingitult taas kasvama. 2002 järgnesid sellele kulude kärpimise programmid. 1997. aastast kuni lehe sulgemiseni eelmise aasta lõpus oli Taloussanomatel 7 erinevat tegevdirektorit.
Kauppalehti tiraaž on hetkel veidi üle 80 000 eksemplari, sulgemise hetkel oli Taloussanomate tiraaž 35 000 eksemplari, makstud eksemplaride arv oli sellest alla poole. Alma Media (Kauppalehti omanik) käive 2006. aastal oli 302 miljonit eurot, Sanoma grupil 2,74 miljardit eurot. Taloussanomat jätkab võrguväljaandena.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.02.25, 08:00
Tehisintellektist ja muust
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele