• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,6
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,6
  • 29.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus broneerimissüsteem tüüris Tallinki karidele

"Uue ühtse broneerimis- ja müügisüsteemi näol on tegemist mastaapse, kogu gruppi ja ka ettevõttevälist müügivõrgustikku hõlmava süsteemiga ning sedavõrd suuremahulise projekti käivitamisel võib paratamatult tekkida erinevaid ajutisi takistusi," ütles ASi Tallink Grupp juhatuse liige Andres Hunt. Oktoobris käimalükatud broneerimissüsteemi kirstunaelad on Hundi sõnul enam-vähem kõrvaldatud. "Nii meie töötajad kui ka teised süsteemi kasutajad vajasid aega uue süsteemiga harjumiseks," rääkis Hunt.
Kuidas täpselt osutus võimalikuks, et Tallinki uus broneerimissüsteem neelas selle majandusaasta esimeses kvartalis kümneid miljoneid kroone kasumit ja käivet, jättis Hunt kommenteerimata. Samuti polnud võimalik saada teada, kes olid need piletist ilma jäänud kliendid, kelle arvel firma tulu tulemata jäi.
Kõigest hoolimata kiitis Hunt uut süsteemi. "Tuleviku perspektiivis võidavad uue süsteemi eelistest kindlasti nii kliendid kui ka ettevõte ja kuigi mõju reisijate arvule ei ole veel möödas, näeme juba praegu liikumist soovitud broneeringutasemete poole," märkis ta.
Uue süsteemi käivitamine tõi reisifirmadele kaasa peavalu. "Broneerija seisukohalt oli see süsteem aeglane, keerukas ja ebasõbralik," ütles Estravel ASi tegevjuht Anne Samlik, kelle sõnul olid kaks kõige suuremat probleemi rühmabroneeringud ning arved. "Alguses ei saanud teha rühmabroneeringuid, kuid see tuli hiljem mooduliga. Ka väärate arvetega on olnud probleeme ja oleme kulutanud väga palju aega ja tööjõudu sellele, et kontrollida Tallinki arveid ja see on meilegi olnud üsna suur kulu," rääkis Samlik, kelle sõnul ei käivitu paraku ükski IT-lahendus ilma valudeta. Praeguseks on olukord Samliku sõnul kõvasti paranenud.
Ka Scandinavian Toursi kontori juhataja Jane Sootsi sõnul jättis soovida süsteemivahetuse organiseerimine. "See võttis liiga palju aega ning samuti sai mingi aeg broneeringuid teha reisijatele vaid piirangutega. Oli ebameeldiv klientidele teatada, et tuleb oodata, kuni broneerimissüsteem avatakse," rääkis Soots, kes ei näe uut süsteemi siiski mustades toonides. "Eks ikka läheb alguses mõnevõrra aega ja tekib küsimusi, kuid siiani oleme agenditeeninduselt vastuseid ja juhtnööre saanud."
Uue broneerimissüsteemi autor oli USA ettevõte Versonix Inc., kes kasseeris oma töö eest sisse orienteeruvalt paarsada miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.02.25, 08:00
Tehisintellektist ja muust
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele