• OMX Baltic0,44%293,53
  • OMX Riga0,15%868,36
  • OMX Tallinn0,39%1 841,97
  • OMX Vilnius0,02%1 143,56
  • S&P 5000,19%6 073,28
  • DOW 30−0,27%44 750,75
  • Nasdaq 0,12%19 715,17
  • FTSE 1001,21%8 727,28
  • Nikkei 2250,61%39 066,53
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,59
  • OMX Baltic0,44%293,53
  • OMX Riga0,15%868,36
  • OMX Tallinn0,39%1 841,97
  • OMX Vilnius0,02%1 143,56
  • S&P 5000,19%6 073,28
  • DOW 30−0,27%44 750,75
  • Nasdaq 0,12%19 715,17
  • FTSE 1001,21%8 727,28
  • Nikkei 2250,61%39 066,53
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,59
  • 20.02.08, 13:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus Audi A4 Avant

Uus A4 Avant on jätkuks eelmise aasta lõpus turule jõudnud Audi A4 mudeliseeriale
Audi A4 Avant mõõdud on eelkäijaga võrreldes suurenenud, pikkus on kasvanud 12 sentimeetrit ja on nüüd kokku 4,71 meetrit. Laiust lisandus autole ligi 6 sentimeetrit. Kõige enam suurenenud mõõt on auto teljevahe, teatas Audi. Lisandunud 17 sentimeetrit tähendab, et see on uue mudeli puhul nüüd 2,81 meetrit.
Mootorivalik algab 1,8 liitrise bensiini otsepritsega turbomootoriga 1.8 TFSI, mis arendab 160 hobujõudu ja kiirendab auto paigaltstardist sajakilomeetrise tunnikiiruseni 8,9 sekundiga. Võimsam bensiinimootor – 3.2 FSI pakub 265 hj, 330 Nm pöördemomenti ning kiirendusvõimet 0-100 km/h 6,4 sekundit. Sellest veel 0,1 sekundit nobedamini sprindib 3.0 TDI jõuallikas, millel võimsust 176 kW/240 hj, tähelepanuväärse dünaamika tagab jõuallika pöördemoment, mis on 500 Nm. Kaheliitrine turbo-diiselmootor 2.0 TDI on tänu common rail ühisanuma sissepritsesüsteemile säästlik ja võimas. Jõuallikas on auto varustuses kahes võimsusastmes – 105 kW/143 hj ning 125 kW/170 hj. Lisaks on mootorivalikus 140 kW-ne 2.7 TDI mootor.
Audi A4 Avant on saadaval quattro nelikveoga. Lisaks kuuekäigulisele manuaal-käigukastile on ülekannete valikus multitronic automaatkäigukast esiveolisele versioonile ning tiptronic käigukast nelikveoga varustatud mudelitele (3.2 FSI ja 3.0 TDI).
Audile esilaternates on kasutusel LED-tehnoloogia. Külgmised suunatuled on liikunud esitiibadelt küljepeeglitesse. Sportlikku välisilmet rõhutavad esikaitserauda integreeritud spoiler, samuti tagaspoiler katuse ülaservas.
Salongis on muutunud näidikuteblokk ning käigukangi taha on integreeritud Audi multimeedialiidese MMI-juhtimispaneel, mille vahendusel toimub navigatsiooniseadme ja raadio juhtimine.
Audi Drive Select funktsioon võimaldab mootori, käiguvahetuse, roolisüsteemi, amortisaatorite ja muude auto karakteristikafunktsioonide seadistust kolmes erinevas konfiguratsioonis. Juht saab MMI vahendusel valida sportliku, mugava või dünaamilise autoseadistuse vahel.
Juhti abistab soovi korral terve rida elektoonilisi abimehi – elektrooniline rehvirõhu kontrollsüsteem, adaptiivne püsikiiruse hoidja (Adaptive cruise control); ümberreastumise abi (Audi side assist); sõidujoone hoidja (Audi lane assist); parkimisabi, mida saab soovi korral tellida ka koos tahavaatekaameraga, kus kuvatakse auto eeldatav tagurdamistrajektoor jne.

Seotud lood

Juubel
  • 03.02.25, 09:00
Keeltekool Kirjatäht 10: keeleõppest võib saada elumuutev kogemus
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele