• OMX Baltic0,61%301,9
  • OMX Riga−0,06%867,48
  • OMX Tallinn0,06%1 974,32
  • OMX Vilnius0,9%1 185,42
  • S&P 500−0,64%5 650,38
  • DOW 30−0,24%41 218,83
  • Nasdaq −0,74%17 844,24
  • FTSE 1000,01%8 597,37
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%91,57
  • OMX Baltic0,61%301,9
  • OMX Riga−0,06%867,48
  • OMX Tallinn0,06%1 974,32
  • OMX Vilnius0,9%1 185,42
  • S&P 500−0,64%5 650,38
  • DOW 30−0,24%41 218,83
  • Nasdaq −0,74%17 844,24
  • FTSE 1000,01%8 597,37
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%91,57
  • 21.05.08, 10:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome poliitikud leevendaksid kalli kütuse mõju makse alandades

Soome Keskpartei Keskusta peasekretäri Jarmo Korhoneni arvates peaks valitsus kõrge kütusehinnaga võitlemiseks alandama kütuseaktsiisi määra.
Korhonen ütles kodulehel Apila, et kütuste hinnad on juba ületanud rahva valuläve ja mõjuvad riigi majandusele halvavalt, vahendas kauppalehti.fi.
„Kütuse hinnatõus mõjutab sõna otseses mõttes kogu riigi majandust. Hindade tõus kasvatab inflatsiooni, mille tulemuseks on ostujõu vähenemine. See halvendab olukorda eriti madala sissetulekuga ja sotsiaaltoetustest elavatel inimestel,“ märkis Korhonen.
Kütuseaktsiisi määra tõstmine lepiti valitsusprogrammis kokku juba aastaid tagasi. Eesmärk oli suunata inimesi tegema keskkonnasõbralikumaid valikuid. Valitsuse hinnangul pidi maksutõus eelarvesse tooma 300 miljonit eurot lisaraha (umbes 4,8 miljardit krooni).
Ajalehe Kaleva andmetel aga ei toeta mõtet Soome rahandusministeeriumi kantsler Martti Hetemäki. „Euroopa Liidu liikmesriikide rahandusministrid leppisid juba paar aastat tagasi kokku, et kõrgetele kütusehindadele ei tohi reageerida maksualandustega. Me peame püsivalt kõrgemate hindadega harjuma,“ ütles ta.
Kütuseaktsiisi määra alandamise asemel pakkus Hetemäki välja, et palgasaajate ostujõu säilitamiseks võiks alandada tulumaksu määra.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele