• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 20.05.08, 16:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Statoil: hinnasõjast kaotab kõige rohkem tarbija

Eesti Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo kahtlustab, et Soome suurte kütusemüüjate vastu algatatud aktsiooni taga võib olla mõni konkurent. Hinnasõjani jõudes kaotab tema sõnul aga pigem tarbija.
"Sarnaseid üleskutseid erinevate kaupmeeste ja toodete boikoteerimiseks on ka varem esinenud," märkis Realo soomlaste ettevõtmist kommenteerides. "Tarbijal on alati vabadus otsustada, missuguse kaupmehe juurest ning missuguse hinnaga tooteid ja teenuseid tarbida."
Realo sõnul tasuks analüüsida fakti, et boikotiüleskutse võib piirata vaba konkurentsi. "Üleskutse puudutab vaid kahte turuosalist, mistõttu võib tegemist olla mitte tarbijate algatusega, vaid otseste konkurentide katsega suurendada tarbija mõjutamise kaudu oma müügimahtusid," rääkis ta.
Hindu boikott ilmselt ei mõjuta, kuna kütuse nõudlus jääb samaks, selgitas Realo.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kui turul tekib hinnasõda, on see ajutine ning hinnasõdade tulemusel lõpetavad nõrgemad turuosalised äritegevuse. Kokkuvõttes kaotab kõige rohkem tarbija, sest konkurents pikemas perspektiivis väheneb," sõnas Realo.
Statoili andmetel on mootorikütuste hinna märkimisväärne alanemine võimalik ennekõike toodete maailmaturuhinna langusest tulenevalt või maksupoliitiliste otsuste tulemusel. Nii näiteks täna maksab Eestis liiter mootoribensiini 17,45 krooni, millest 8,28 krooni ehk 47,46% moodustavad maksud (aktsiis, käibemaks) ning diislikütuse hind 19,45 krooni, millest 8,12 krooni ehk 41,87% moodustavad maksud.
"Toodete maailmaturu hinnad on aasta algusest pidevalt kallinenud ning võrreldes eelmise aasta maikuuga on sisseostuhinnad mootoribensiinile hetkel 298 USD/tonn ehk 38% kallimad ning diislikütusele 640 USD/tonn ehk 104% kallimad. Tarbijate pahameel kõrgete hindade osas on mõistetav, kuid ühe või teise ettevõtte boikott ei muuda kahjuks olukorda - ei toornafta maailmaturuhindu, toornaftast toodetud mootorikütuste maailmaturuhindu, riigi maksupoliitikat ega pikemas perspektiivis ka kaupmeeste hinnapoliitikat," märkis Realo.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele