Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pensionär on tulevikuäri sihtgrupp ka Eestis

    Arenenud riikides näevad turundajad suurt vaeva, et püüda pensionäride mahukat rahakotti. USAs on näiteks kasiinondus suures osas just vanadele inimestele üles ehitatud. On spetsiaalseid pankasid, teenindusasutusi, kes kõik elavad vanainimeste kulul ja küllaltki hästi. Samamoodi on enamik eriti kallite sportautode turundusest tegelikult pensionäridest miljonäridele suunatud.
    Seega on pensionärid väga arvestatav sihtrühm ka tuleviku-Eestis, usub reklaamiagentuuri Tank loovjuht Joel Volkov. "Praegu on Eesti kahjuks veel veidi liiga vaene ja pensionäride elatustase ei luba neil kuigi palju raha vaba aja sisustamisele kulutada," arvab Volkov.
    Olympic Casino turundusdirektor Katre Kaarenperg nii optimistlik aga pole. "Kuna meie pensionäride elatustase on madal, pole vanurid kasiinoäris kuigi oluline sihtgrupp ja hüppelist pensionäride osakaalu kasvu me lähiaastail ei prognoosi," tunnistab ta.
    Brilliant Marketing Communicationsi juhi Paavo Pilve sõnul on Eesti pensionärid küll vaesed, kuid ei saa öelda, et turundajad nende püüdmiseks vaeva ei näe. Erinevus on vaid selles, et kui mujal maailmas püütakse pensionäride raha, siis Eestis püüavad erakonnad nende hääli, mis olulisel määral mõjutavad valimiste tulemusi. Pensionäri hääle võidad aga siis, kui lubad neile soodustusi.
    Tõenäoliselt tuleb kõigile kohe meelde Edgar Savisaar ja Keskerakond. Samas suunas ka Reformierakond märkimisväärse osa 2007. aasta riigikogu valimiste kampaania eelarvest pensionäridele.
    Erasektorist on Pilve sõnul enim segmenteeritud turundustegevust praktiseerinud telekomid ja pangad, kuna nende turunduseelarved on võrreldes teiste sektoritega oluliselt suuremad ja võimaldavad professionaalsemat lähenemist. Meedias on olnud nähtavad EMT Seeniorpaketi ja Hansapanga reklaamid. Vanuriteni jõudmiseks kasutatakse veel palju BTL-kanaleid (üritused, otsepost jne).
    Volkovi sõnul on pensionärid emotsionaalselt üks tänuväärsemaid sihtgruppe, sest vanainimestel on üldiselt väga hea meel, kui keegi võtab vaevaks nendega tegeleda. Seda näitab ka tõik, et kõik viimase kahe aasta jooksul tehtud sellele segmendile suunatud kampaaniad on olnud väga edukad. "Paraku on aga vanainimestega see häda, et nad kipuvad ära surema ja nendesse tõusval turul kahjuks väga ei investeerita," nendib Volkov.
    Imagine AD juht Margo Kütt usub, et seda, mida praegu pakub Ameerika, võib võtta kokku ühe Elioni reklaamlausega: "See, mis täna on ulme, võib olla homme tegelikkus."
    "Kui aga arvestada Eesti hetkeolukorda, on meie vanur kahjuks Eesti miinimumpalga tasemel sissetulekuga inimene, mis tähendab, et meie vanurid 95% osas ei saa endale lubada kõike seda, mida saavad endale lubada arenenud riikide vanurid," nentis Kütt.
    Küti sõnul saame praegu vanuritele suunatud reklaamis ainult hinnale mängida. "Kui ikka Rimi pakub keefiri hinnaga 10 krooni pakk ja Säästumarket 7 krooni, siis vanur ostab Säästumarketist säästukeefiri, sest bussisõit on ju tasuta ja ajakulu ei ole vanuri puhul määrav," nentis Kütt.
    Samas on Kütt optimistlik ja usub, et vanurite helge tulevik polegi nii kaugel ja kättesaamatu. Tänane põlvkond vanuses kuni 40 aastat jõuab tasemele, kus saab lubada endale Kariibi mere reise ja sportautosid, õige pea. Väga hea näide on pangandus, kui arvestada, et 30aastastel on kodulaenud 30 aasta peale, siis 60aastaselt on neil korralik kinnisvara, korralik pension, pensionikindlustusest saadav lisasissetulek, mis tähendab, et nad on sihtgrupiks ka kallimatele toodetele.
    SEB turundusdivisjoni direktor Karl Multer tunnistab, et tõepoolest on pensionäride osatähtsus panganduses suur. Selgub, et hinnanguliselt kuuluvad kuni pool Eesti turul olevatest tähtajalistest hoiustest ja kuni kolmandik nõudmisteni hoiustest klientidele, kes on vanemad kui 60 aastat. "Need numbrid sageli üllatavad inimesi, kuid reaalsus on, et selles vanusegrupis olevad inimesed on tublid säästjad ja hoiustajad. Samas on nad väga hinnatundlikud, ettevõtte kuvandit, kvaliteeti ja muid tegureid sageli ei arvestata," ütleb Multer.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.