• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • 16.07.08, 14:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SASi tunnustati tehnilise arengu eest

Lennufirma SASile anti Londonis lennundusajakirja Airline Business iga-aastasel auhinnatseremoonial üle auhind tähelepanuväärse tehnilise arengu eest. SAS võitis autasu tänu „rohelisele lähenemisele“ ning biomeetria kasutamisele registreerimislaudades, teatas ettevõte.
SASi kohta märgiti, et ettevõtte tegevus on näidanud, et pingeline kommertspositsioon ei ole pannud neid uuendustest hoiduma.
„Me oleme auhinna saamise pärast õnnelikud, sest see tunnustab meie ettevõtte arengut,“ ütles SASi tootearenduse asedirektor Peter Söderlund.
„Alustasime reisijate sõrmejälgede biomeetrilise skaneerimisega lendudele registreerimisel turvanõuete tugevnemise tõttu. Eesmärk oli leida viis, kuidas reisijaid piletite ning pagasiga ohutult siduda. ID-kaartide kontrolli oli tegelikkuses raske teostada, kuna reisijate arv on väga suur. Täiesti automaatne süsteem oli meile lahenduseks ning biomeetria kasutamine on siiamaani hästi toiminud,“ rääkis Söderlund uuendustest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

SAS sooritas 2006. ja 2007. aastal 2300 rohelist aktsiooni. Näiteks loodi ühendus lennuliinide teekondi määravate arvutite ning lennuliiklust kontrolliva süsteemi vahel, mis tegi võimalikuks optimaalse lennumarsruudi ning täpse lennuaja kindlaksmääramise. Tulemus on energiasääst, vähem heitgaaside emissiooni ning kõikidele lennujaamas tegutsevatele inimestele kasu toova etteennustatavuse kasv.
„Samuti oleme pannud nelja lennuki pardale täiendavad arvutipõhised võimalused, tänu millele saame katsetega jätkata ning uurida, kuidas süsteemi arendada, et ennustada terve lennuaja täpset teekonda,“ rääkis SASi projektijuht Peter Larson.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 30 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele