Claudio Zucchelli ja Dag Kirsebom
kirjutavad oma äsja ilmunud Eesti majanduse raske maandumise raamatus, et
eestlaste olulisim staatusesümbol on äsja pestud ning päikeses särav
luksusauto.
Raamat pealkirjaga Hard landing. The fairy tale of the rise and fall of the Estonian economy (Raske maandumine. Muinasjutt Eesti majanduse kasvust ja kukkumisest - toim) kirjeldab paljude muude õõvastavate tähelepanekute seas kujundlikult eestlaste luksusautode lembust.
Hummereid, Lexuseid, Porschesid ja Corvette võib kohata praktiliselt igal tänavanurgal. Õige auto maksab 10 aasta keskmise palga, või vähemalt pool miljonit krooni. Et selline masin on eestlase tähtsaim staatusesümbol, peab uhke auto tal kõikjal kaasas olema, räägivad Zuccelli ja Kirsebom.
Endast lugupidav eestlane omab autot, mis on alla kolme aasta vana, kallist marki, suur ja võimsa mootoriga. Auto peab seisma eestlase koduhoovis. Selleks asendab Eesti mees maalilised ilutaimed tundetu asfaldiga.
Kui mehed näitavad staatust luksusautoga, siis Eesti naised teevad seda kalleid firmarõivaid ja -kosmeetikat ostes ning professionaalse maniküüriga, lisavad raamatu autorid.