• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.10.08, 16:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Norma: kasvatasime kasumit enne reaalset langust

ASi Norma juhatuse esimees Peep Siimon ütles, et ettevõttel õnnestus kasumit tänavu kolmandas kvartalis kasvatada, kuna reaalselt jõuab majanduslangus kohale alles praegu.
"Viimaste kvartalite suured müügid võrreldes 2007. aastaga ongi tingitud uutest toodetest ja nende osakaalu tõusust,“ ütles Siimon.
Ta lisas, et müüki on kasvatanud uute autode autoohutussüsteemide, nagu õhkpadjad, elektroonika ja autoohutusrihmad, kasutuselevõtt Venemaal, kuna tegemist on suhteliselt kallite toodetega.
"Siis on loomulikult ka müük suurem ning suurema müügi juures on võimalik efektiivsust tõsta,” märkis Siimon.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siimoni sõnul õnnestus Normal müüki kasvatada majanduslanguse taustal, kuna reaalselt jõuab see praegu kohale. “Samamoodi jõuab ta kohale Venemaale. Keegi ei jää sellest välja, näen siiski raskeid aegu ees,” lisas ta.
"Praegu on olnud autoohutussüsteemide müügiga head ajad, kindlasti läheb lähitulevikus raskeks. Ei ole võimalik, et Venemaal ja Ukrainas jätkub sarnane automüük, kuna panga abiga enam nii lihtsalt autot osta ei saa. Ning automüügi prognoosid on langenud," rääkis ta.
"See tähendab, et ostjaid jääb vähemaks ja ilmselt toodetakse ka autosid vähem. Praegu pole veel suuri muutusi näha, aga kindel on, et see nii läheb,” ütles ta.
“Me peame samamoodi üle vaatama, kuidas me sellega hakkama saame. Ma ei arva, et me sellest välja jääme. Oleme juba teatanud osalisest tööajast, mis puudutas Skandinaavia autotootjaid,” sõnas ta.
“Venemaaga ei tea veel mis saab, loodame, et läheb hästi, aga puutumata me kindlasti ei jää,” ütles Siimon.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele