• OMX Baltic0,17%300,51
  • OMX Riga−0,25%890,75
  • OMX Tallinn−0,15%2 065,58
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,13%8 834,43
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,17%300,51
  • OMX Riga−0,25%890,75
  • OMX Tallinn−0,15%2 065,58
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,13%8 834,43
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 20.10.08, 17:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

LHV: Norma kasumlikkus üllatas

LHV analüütik Henri Adams peab Norma kolmanda kvartali tulemusi kommenteerides käivet prognoosidele vastavaks, kuid kasumlikkust pigem üllatavaks.
"Äritegevuse kasumlikkus ületas ootusi märgatavalt," mainis Adams ning lisas, et niivõrd kasumlikult – ärikasumiga 11,8 protsenti – opereeris ettevõte viimati 2004ndal aastal.
"Teenitud 3,1 miljoni euro suurune kasum ületas LHV ootusi 51 protsendi võrra," sõnas ta.
Kuna üleüldine majanduse jahtumine on LHV arvates mõjutamas negatiivselt ka Norma väljavaateid, alandas investeerimispank soovituse „neutraalse“ peale varasemalt „akumuleeri“ soovituselt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teatavasti on nõudlus uute autode järele Euroopas aina kehvem ning see väljendub Norma puhul müügi languses Autolivile. Ka teisel suurel turul, Venemaal, mis Adamsi sõnul seni on tugevat kasvu näidanud, on selgeid aeglustumise märke. Aastaga kasvas müük idanaabrile tervelt 43 protsenti.
Venesuunalise müügiedu taga on Adamsi sõnul ohutussüsteemide müük AvtoVAZile, kes kasutab neid Lada Kalina ja Priora peal. Siiski on tuleviku kohal tumedaid pilvi, sest AvtoVAZi müük on teisel poolaastal olnud pettumust valmistav ja laod on täitumas varudega.
Lisaks tuleb arvestada raskeid aegu USA autotootjatel General Motorsil ja Fordil, kes omavad vastavalt brände Volvo ja Saab. Müügid langevad, kuid püsikulud mitte, mistõttu seistakse Adamsi sõnul silmitsi likviidsusprobleemidega. Volvo ja Saab on Norma poolt müüdavate autoohutusrihmade lõppkliendid, mistõttu avaldavad loo peategelasele väga tugevat mõju.
"Äritegevuse ümberorganiseerimine ning kulude kärpimine avaldavad mõju ka Volvole ja Saabile ning tõenäoliselt ei jää puutumata ka Norma," sõnas Adams lõpetuseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele