Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Varuväljapääs Estonian Airist

    Tallinki suuromanikud tunnevad huvi Estonian Airi ostmise vastu. Äripäeva hinnangul oleks Estonian Airi ost Tallink Grupi poolt positiivne lahenduse lennufirmale, reisijatele ja riigile. Küsitav oleks taoline tehing aga Tallinki väikeomanike jaoks.
    Riik peab lennufirmas oleva osaluse maha müüma ja selleks on kaks võimalust, kas müüa osalus SASile või üritada otsida uut strateegilist investorit.
    SASile müügiga kaasnevad mitmed riskid. SASi esindajad lubavad, et enamusosaluse omandamise järel hakkavad nad aktiivsemalt arendama Estonian Airi ja loobuvad osalusest Läti lennufirmas airBaltic. See lubadus võib olla poliitikutele mee moka peale määrimine, et Estonian Air enda valdusesse saada.
    Äriliselt on SASile kasulik saada enda täieliku kontrolli alla nii Eesti kui ka Läti lennufirma ning need liita. Estonian Airi ülesandeks jääks reisijate ettevedu Tallinnast Riiga või mõnda teise lähedal asuvasse suurde lennujaama. Selline lahendus on halb eestlastele ja siin tegutsevatele välisinvestoritele.
    Seetõttu on riigi seisukohalt hea, kui meie nn rahvuslik lennufirma saaks endale uue omaniku, kellel on ambitsiooni Läti või Leedu lennufirmadega võistelda. airBalticu viimaste aastate kasv ja Estonian Airi kärbumine näitavad, et SASil pole taolist ambitsiooni olnud.
    Kui riigil on kindlus, et Tallink Grupp soovib siseneda lennundusärisse, siis tuleb teha SASile pakkumine Skandinaavia lennukompanii Estonian Airist välja osta ning järgmise sammuna lennufirma Tallink Grupile maha müüa.
    SASi juht andis oma hiljutises kirjas mõista, et SAS ei ole huvitatud Estonian Airi arendamisest koostöös Eesti riigiga. Senisele koostööle tuleb leida mõlemaid pooli rahuldav lõpp. Las SAS keskendub airBalticule ning saab endale kõrvale agressiivse konkurendi Tallinkile kuuluva Estonian Airi näol. Just kahe lennufirma vaheline vihane konkurents oleks see, mis paneks Eesti rahvusliku lennufirma taas kasvama.
    Muidugi ei piisa kirjeldatud muudatusteks ainult Pandi-Hanschmidti ja Eesti riigi huvist. SASile ei pruugi Estonian Airist loobumine olla meeltmööda, sest nii aitaks ta kaasa uue konkurendi tekkimisele.
    On ka teine huvigrupp, kes võib suhtuda Estonian Airi ülevõtmisesse skeptiliselt. Nendeks on Tallink Grupi väikeaktsionärid. Estonian Airi ostmine on küll märgatavalt odavam kui mõne uue laeva soetamine, aga tegemist on madala kasumlikkusega majandussektoriga ja seetõttu võib Estonian Air osutuda Tallinki edasiliikumist takistavaks ankruks.
    Riigi jaoks on Pandi ja Hanschmidti huvi aga kasulik, sest avardab mänguruumi kõnelustel SASiga.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Olev Remsu: Eesti piir ja Hiina müür. Teeks äkki ise ühe leppe?
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Julgeolekuohuks nimetatud inimõiguste teabekeskus lõpetas tegevuse
Aastaid kaitsepolitsei aastaraamatutes Kremli-meelsena ära märgitud venekeelne Inimõiguste Teabekeskus on kustutatud ja kogu keskuse tegevus lõppenud.
Aastaid kaitsepolitsei aastaraamatutes Kremli-meelsena ära märgitud venekeelne Inimõiguste Teabekeskus on kustutatud ja kogu keskuse tegevus lõppenud.