• OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 01.12.08, 21:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA autogigantide aktsiad spekulantide hambus

General Motorsi (GM) ning Ford Motori (F) aktsiad lendavad viimastel nädalatel kergelt kui sügislehed tuules. +-30%-lised päevasisesed liikumised pole mingid haruldased nähtused, vaid igapäevased liikumised.
Viimase nädala USA turgude tõus peaaegu 20% tõstis hoogsalt ka autotootjate aktsiahindu. General Motorsi aktsia on seitsme kauplemispäevaga teinud läbi imelise 163%-lise tõusu, Fordi aktsiaid on tõusnud samaimelised 127% - seda muidugi juhul, kui aktsiaid õnnestus kauplejail soetada päris põhjast. Kui kaupleja oleks müünud täna börsipäeva alguses, oleks tootlus olnud veelgi suurem.
"Oleksid" aga turul ei maksa. Investor, kes heas usus autotootjatesse investeerinud on, saab tunda igal juhul tugevat pitsitust. Aktsiahindade kõikumine on pead sassi ajanud ning paljud ära hirmutanud. General Motorsi aktsia kukkus täna vaid mõne minutiga üle 20%, Ford umbes samas suurusjärgus. Samamoodi aktsiad ka tõusid. Ja uudiseid ei paista kuskil. Taoline kõikumine (volatiilsus) lööb aga investoritel jalad nõrgaks. Jäävad kauplejad, kes minutite või isegi sekunditega raha teenivad.
Selge on see, et kui USA valitsus peaks hinge vaakuvad autotootjad ära päästma, võiksime näha isegi kolmekohalisi protsentuaalseid tõuse. Kui ei, läheksid autotootjad suure tõenäosusega pankrotti. Aga seni, kuni miski kindel pole, jäävad spekulatiivsed päevad, kus aktsiad võivad sõnakõlksude peale tõusta või kukkuda minutitega kümneid või rohkem protsente.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aastaga on General Motorsi aktsiad kukkunud üle 80% ning Fordi aktsiad 65%. Need numbrid pole ka praegu enam adekvaatsed, sest loo kirjutamise ajal on käesolevad aktsiad juba jõudnud mitmeid protsente liikuda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele