• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.12.08, 19:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Virtsu sadamahoone valmib 2009. aasta juuniks

Uut sadamahoonet rekonstrueerib AS Parmeron ning ehitustööd maksavad üle kümne miljoni krooni, kirjutas Oma Saar.
Nelja sadama rekonstrueerimise käigus lõhutakse maha ka tosina meetri jagu vanast Virtsu sadamahoonest, et laiendada autode ooteala kolme rea võrra. Vanadel taladel püsiv uus ja väiksem hoone peab valmima juuni alguseks ning autode ooteala tuleval sügisel.
Sadamaid haldava Saarte Liinide arendusdirektor Peeter Oopkaup käis eile pealinnas ehitajatega sadamate arenduse hetkeseisu arutamas. “Vanal hoonel võetakse maha Kuivastu-poolne madalam osa, see on 12 meetrit,” rääkis ta.
“Jutt on hoone kapitaalsest remontimisest, alles jäävad olemasoleva hoone seinad, kandekonstruktsioonid, laed.” Mahavõetud majaosa arvelt laiendatakse kail autode ooteala kolme sõidurea ulatuses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oopkauba sõnul uude hoonesse sõidukite piletimüügi kohta ei tule, nende jaoks ehitatakse autode ooteala algusse aastaringne piletimüügipunkt. Küll aga tuleb sadamahoonesse jalakäijate ja jalgratturite jaoks piletimüügiautomaat, kust saab pileti lunastada nii sularaha eest kui ka kaardiga makstes.
Sadamahoonesse peaksid jääma samad funktsioonid, mis varem – postkontor, toitlustuskoht, ootesaal ning sadamale ja piirivalvele vajalikud ruumid.
Kui sadamahoone valmib juuni alguseks, siis autode ooteala saab valmis sama aasta sügiseks. Kuid sellega Virtsu sadama ümberehitustööd ei lõpe. Novembrist läheb rekonstrueerimisele kai nr 1, mis tuleb ümber ehitada selleks, et võimaldaks vastu võtta 2010. aastal liinile tulevat uut parvlaeva.
Praegused kaldarambid ei sobi uutele laevadele, sest nende pealesõiduteki kõrgus on praegustest kuni poolteist meetrit erinev.
Sama projekti raames on rekonstrueerimisel Kuivastu, Virtsu, Heltermaa ja Rohuküla sadam.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele