Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äripäeva 1. ešelon: veebiuudised
Äripäeva lugejad on juba harjunud, et kiire, huvitava ja operatiivse info saab kätte aripaev.ee-st. Sel aastal avati ka ehituse- ja kinnisvara ning logistikateemaline portaal, mille kaudu jõuavad olulised uudised kiiresti nimetatud valdkondade otsustajateni. Samuti on teemasaidid tõhus kanal reklaamiandjatele.
Aripaev.ee ja venekeelne dv.ee on kesk- ja tipptasemejuhtide ehk otsustajate seas enim kasutatud majandusuudiste portaalid, kinnitavad uuringufirma TNS Emor sügisese otsustajate meediauuringu tulemused. Meediauuring näitab, et aripaev.ee on populaarseim nende seas, kes on viimase kuu jooksul kasutanud internetti.
Aripaev.ee tegijad on eriti uhked selle üle, et aastaga on lugejate arv kasvanud ligi 70 protsenti. Varasemalt ligi 18 000 unikaalselt külastajalt tööpäevas on nüüdseks jõutud ligi 30 000 külastajani.
Kasvanud on ka portaali tegijate arv - eelmise aasta lõpus oli neid 9, nüüd on kollektiiv kasvanud 21-liikmeliseks.
Uudiste kõrval on Äripäeva veebi lugejates suurt huvi äratanud originaalse sisu ja professionaalse vormiga videouudised ning audiogaleriid.
Lugejate lemmikute hulka kuuluvad ka koostöös Tartu Ülikooliga valmivad novaatoriuudised, blogijate arvamused, samuti online-intervjuud, mängud ja väikeinvestorile mõeldud lehekülg ÄP Investor.
"Need rasked ajad meie majanduses näitavad veelgi teravamalt, et igaüks meist tunneb vajadust kätt pulsil hoida ning vajab nüüd ja edaspidi operatiivset ja tõest infot majanduses toimuva kohta. Samuti on info vajalik kiirete otsuste langetamiseks muutuvas kliimas. Just sellist informatsiooni aripaev.ee oma lugejatele pakub," ütles aripaev.ee toimetuse juht Annika Matson.
Edukuse poolest ei jää aripaev.ee-st maha ka venekeelne uudisteportaal dv.ee, mis on Eesti ainuke venekeelne majandusuudiste portaal. Kogu 2008. aasta vältel tõestas dv.ee, et on asendamatu infoallikas kümnetele tuhandetele Eestis elavatele ettevõtlikele inimestele.
Iga päev loeb dv.ee-d üle 6000 unikaalse külastaja, nädalas üle 20 000.
"Aastaga on meie lugejate arv peaaegu kahekordistunud ja see on meie suurim saavutus," ütles dv.ee juht Oksana
Kabrits. 2008. aasta sügisel korraldatud TNS Emori uuring näitas, et Eesti ettevõtete juhtide seas on dv.ee kõige loetavam venekeelne uudisteportaal.
Esimese teemaveebi, ehitusuudised.net, avas Äripäev septembri lõpus. Sellele järgnes novembri esimesel nädalal logistikauudised.net.
Teemaveeb tähendab mingi kindla valdkonna lugejale mõeldud uudistelehekülge. Kui www.aripaev.ee nn tavalugejale tundub teemaveebis olev uudis igav, siis ei ole see ohumärk toimetajale, vaid nii võib olla ja peabki olema.
Teemaveeb jälgib, mis toimub valdkonna ettevõtetega börsil. Silm hoitakse peal ka võtmeisikute liikumisel sektoris.
Äripäeva rubriigitoimetuse juhi Rivo Sarapiku sõnul on Äripäeva logistika- ja ehitusuudiste teemaveeb esimeste tegutsemiskuudega oma vajadust tõestanud - reklaamimüük on graafikus ja lugejaid planeeritust enamgi.
Lugejanumbrid ja esimene tagasiside viitavad, et uudistelehed täidavad oma eesmärki. Pooled novembris lugejaküsitlusele vastanutest pidasid ehitusveebi sisu "huvitavaks ja tööks vajalikuks". Ülejäänud jagunesid võrdselt "huvitava" ja "tööks vajaliku" vahel.
Päevane lehekülgede unikaalsete külastajate arv ületab planeeritud tulemust umbes veerandi võrra. Reklaamimüük liigub plaanipäraselt. Sarapik lubab, et lisa on oodata ka järgmisel aastal.
Lõppev aasta on olnud meile kõigile tõsine väljakutse. Meediaväljaandeid on üksjagu juba suletud ja see pole veel lõppenud. Kui aasta-paar tagasi vallandus nn internetimeedia buum ja turule ilmus pidevalt uusi portaale, siis sel ja järgmisel aastal saabub tõehetk.
Kes on suutnud selle lühikese ajaga lugejanumbreid kasvatada ja reklaamiturgu võita, see jääb ilmuma ilmselt ka veel 2010. aastal. Reklaamiturg on ilmselgelt ka internetimeedias koomale tõmbunud. Kui eelmisel aastal oli üldine internetimeedia sektori kasv kokku 69 protsenti, siis selle aasta alguse 35protsendiline kasv on neljandaks kvartaliks asendunud väikese miinusega.
Äripäeva reklaamiosakonnal on õnnestunud vaatamata keerulistele aegadele majanduses oma käivet kasvatada ja selle aasta lõpetame siiski plussis. Lisaks oleme avanud uusi teemaveebe, kus reklaamkliendid saavad oma tooteid ja teenuseid reklaamida vastava ala spetsialistidele.
Tänan kõiki meie kliente ja loodame edukale koostööle ka järgmisel aastal.
Autor: Tea Taruste