Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teod tehtud, aeg tublimad välja valida

    Eelmise aasta logistikateo võitja esindaja Magnum Logistics OÜ juhatuse liikme Lauri Varandi sõnul mõjutas konkursivõit kaudselt ka äritegevust, kuna teenuseid osutatakse peamiselt oma kontserni ettevõtetele.
    "Oleme saanud seda võitu mitmel pool ära nimetada ja see mõjub alati positiivselt," lisas ta. "Meie tehnoloogia tarnija, Knapp AG on meie võitu maininud müügiprotsessis ka teistele klientidele. Oleme Knappile seeläbi suurepärase müügiargumendi andnud ning nad on potentsiaalsete klientidega mitmeid kordi ka meie ladu vaatamas käinud," selgitas Varandi.
    Varandi soovitab kindlasti "Aasta logistikateo" konkursil osaleda, sest kui mitte mujal, siis logistikaringkondades mäletatakse võitjat veel aastaid, nende vastu tuntakse laialdast huvi ning kasulikke ideid püütakse ka mujal rakendada. Tema arvates on kriisiaeg osalemisaktiivsusele oma jälje jätnud, ehkki sel aastal konkursile esitatavad projektid on tegelikult teostatud ja finantseeritud valdavalt eelmisel aastal. "Tagasihoidlikku osalemist võib seletada ka tagasihoidliku enesehinnanguga või lihtsalt viitsimatusega. Eks osa projekte on venima jäänud," märkis ta.
    Magnum Logistics järgmiseks aastaks logistikavallas märkimisväärseid investeeringuid teha ei plaani. "Tegeleme jätkuvalt efektiivsuse tõstmisega, laiendame e-arvete kasutamist, loome üha uutele klientidele elektroonilisi kanaleid tellimuste esitamiseks, tõhustame laoautomaatide efektiivsust, arendame meetodeid külmakauba transpordil," loetles Varandi. "Masu on pannud piirangud ka meie tegevusele. 2008. aastaga ei saa võrreldagi, uue logistikakeskuse ehitamine ja sisustamine oli väga suur investeering," lisas ta.
    Telema ASi juhatuse esimehe Hele Hammeri sõnul on potentsiaalsete klientide puhul märgata kriisiajal hoopis suuremat huvi efektiivsete lahenduste vastu. "Kui enne läks niigi hästi ja oli tavaline, et ostuarvete osakonnas töötas kümme tädi, kelle ülesandeks oli tellimuste võrdlemine arvetega ja erinevuste käsitlemine, siis nüüd tervitatakse infot automatiseerimisvõimalustest," rääkis Hammer.
    Tema arvates mõjuavad logistikateo konkursil osalemist kaks faktorit: ettevõtetel on tõenäoliselt vähem vahendeid arenduse jaoks, teisalt on väiksem ka inimressurss, kes jõuaks teostatud arendustest konkursiteo vormistada. Telema AS tõi võidu koju esimesel "Aasta logistikateo" konkursil 2001. aastal ning ehkki mõtteid on olnud, pole hiljem konkursist osa võetud. "Meie puhul on olnud takistuseks just selle inimese puudumine, kes meie uuendusliku teo vormistaks ja konkursile esitaks," ütles Hammer.
    Bauhof ja Telema kirjutasid 14. oktoobril alla koostöölepingule, mis viib Bauhofi tarneprotsessi teeninduse uuele tasandile, käivitades e-dokumentide liikluse Bauhofi kaupluste ja tarnijate vahel. Pole välistatud, et järgmisel aastal kandideeritakse ka konkursil.
    "Bauhof on esimene, kes jõuliselt otsustas oma tarneprotsessi infovooge digitaliseerida. Võib-olla tõesti võtame plaani ühe näidisloo kirjutamise. Järgmiseks sügiseks on selge, kas projekt andis loodetud tulemusi ja võimalik on hüpoteese tegelike numbritega toetada," sõnas Hammer.
    llimar Paul, konkursi "Aasta logistikategu" peakorraldaja
    Kaheksandat korda toimuv konkurss "Aasta logistikategu" kinnitab mullu ilmnema hakanud trendi - juhtivad ettevõtted on siirdunud jäädavalt infoajastusse. Innovaatiliste tehnoloogialahenduste toel tegeletakse üha tõsisemalt tarneahela protsesside efektiivsuse kasvatamisega. Tulemused väljenduvad finalistide logistikategude kirjeldustes ära toodud konkreetsetes numbrites.
    Teisalt on konkursil osalejate arv aastatagusega võrreldes pea kolm korda väiksem. Nende kriteeriumite põhjal saab teha ka teatava järelduse turul toimuva kohta - aktiivseid tegijaid jääb vähemaks, ent nende konkurentsieelised kasvavad tänu järjepidevatele parendustele eksponentsiaalselt.
    Kriis on parim aeg turuosa võitmiseks, kuna paljud konkurendid on erinevatel põhjustel kas nõrkenud või sootuks mängust väljas. Kui üllatusest rääkida, siis minu jaoks on heas mõttes ootamatu Tallinna Tehnikakõrgkooli "Logistikaseminar 2009" kirjelduse asjalik lakoonilisus ning selles toodud numbrilised näitajad. Kümne aastaga on logistikatudengid pannud aluse niivõrd tugevale traditsioonile, et see on pidanud vastu ka raskeimale kriisikatsumusele.
    Autor: Tea Taruste
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.