Esmaspäeval alustab EAS Peterburis 4
miljonit krooni maksma läinud turismikampaaniat, mis kutsub Eesti linnadesse
talvepuhkust veetma.
Euroopa Regionaalarengu Fondist kaasrahastatav kampaania „Eesti on lähemal, kui tundub“ keskendub talvepuhkuse veetmisele kolmes Eesti linnas – Tallinnas, Tartus ja Pärnus. „Tallinn on venelaste seas populaarne aastavahetuse veetmise koht, kuid hooaja hakul on vaja end taas meelde tuletada. Tutvustame ka meie väiksemate linnade võimalusi – spaasid, kontserte ja söögikohti, et soodustada kohaliku turismi arengut,“ selgitas EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso.
Kampaania eelarve on 4 miljonit krooni ja see kestab 26. oktoobrist 30. novembrini. Visuaallahendused töötas välja agentuur Tank. Paralleelselt EASi kampaaniaga teevad Venemaal kampaaniat ka Tallinn, Tartu ja Pärnu.
Läinud nädalal lõppes Peterburis turismimess INWETEX, kus osales ka EASi turismiarenduskeskus. "Peterburi suuremad turismifirmad ütlesid, et Eesti on Peterburi elanikele põnev ja seda on kerge müüa. Tuntud ei ole ainult Tallinna vanalinn, vaid huvi kasvab ka teiste piirkondade vastu. Samas taandub huvi senise meelispaiga Soome vastu – paljud on seal juba korduvalt käinud ning Peterburi elanik ei ole nii rahakas kui moskvalane. Seetõttu on Eesti jätkuvalt hea alternatiiv, kus on säilinud teatav hinnaeelis,“ selgitas Mutso Peterburi turu potentsiaali.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mutso sõnul on sealsed inimesed Eesti suhtes positiivselt meelestatud. "Vastupidised hirmud ja kuulujutud ei ole reisikorraldajate sõnul grammigi põhjendatud,“ lisas ta.
Ka Eesti ettevõtjad leiavad, et sellele turule tasub panustada. Mutso sõnul on tublit tööd teinud ettevõtlusorganisatsioonid, näiteks Eesti SPA Liit ning Eesti Hotellide ja Restoranide Liit.
Vaatamata soodsale hoiakule ei ole Peterburi turisti tulek Eestisse täna siiski pilvitu. „Kui aasta eest nimetasid Peterburi reisikorraldajad kaht muret, piiri ja viisat, siis tänaseks on neid kEAS püüab 4 miljoni eest turiste Peterburistolm – piir, piir ja veel kord piirEAS püüab 4 miljoni eest turiste Peterburist,“ iseloomustas Mutso. „Aastaga on viisa menetlemine läinud oluliselt sujuvamaks, meie Peterburi konsulaadi aadressil tuli palju kiidusõnu, sisuliselt on see teema päevakorrast kadunud.“
Endiselt valmistab aga muret, kuidas Eestisse saada. Töötab bussiliin, alates juulist käib neli korda nädalas lennuk. Viimane ei suuda teenindada aga paljusid turiste, eriti hinnatundlikumaid. Suurt igatsust tuntakse rongiliikluse taastamise järele. Seetõttu oleks kõige lihtsam tulla isikliku autoga. Mutso sõnul ei juleta seda aga teha kuulduste tõttu, et piiriületus võib võtta kogu päeva. „Piiriületus on tõesti aeganõudev ja võib rikkuda nii mõnegi külalise hea emotsiooni. Ka meie teenusepakkujad ei julge anda katteta lubadust, et piiril ei lähe eriti kaua, kui tegelikult läheb küll.“
Kampaania on suunatud 35–55-aastastele Peterburi ja selle lähiümbruse elanikele, keda oodatakse Eestisse puhkama koos pere või sõpradega. Eestit reklaamivad plakatid on üleval Peterburi tänavatel, metroojaamades ja ostukeskustes, internetis ja meediaväljaannetes. Esmaspäevast on avatud kampaania veebileht http://www.visitestonia.com/ru/SPBcampaign, kus on kampaania pakkumised ja toimub auhinnamäng. Lisaks toimub auhinnamäng raadios ning selles saab võita iga päev reisi Eestisse.
Venemaa on Eesti jaoks jõudsalt kasvav sihtturg. Mullu ööbis Eesti majutusasutustes umbes 82 000 vene turisti, kes veetsid siin keskmiselt 2,5 päeva ning olid sellega 2008. aastal kõigi riikide välisturistide seas esikohal. Läinud aastal kasvas Venemaalt tulevate turistide arv 46%. Selle aasta esimesel poolel kasv jätkus, kuigi aeglasemalt.