Soomes tehtava Eesti reklaamikampaania
peategelaseks on astronaudiga sarnane "vironaut", kes avastab Eestit nagu
kosmonaut kosmoses ning jagab tagasi tulles oma kogemusi teiste huvilistega.
"Vironautti on uus ja üllatav sõna, mis ometi kõnetab soomlasi kahel moel. Ühelt poolt kutsume Eestisse elamusi nautima, teisalt on Soome meedia viimasel ajal huviga jälginud Soomest pärit astronaudi "Sisunautti" Timothy Kopra seiklusi rahvusvahelises kosmosebaasis," selgitas EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso.
Kampaanias "Vironautti – Virosta nauttii!" kutsub EAS leidma Eestist positiivselt üllatavaid kohti ja sündmusi ning oma kogemusi teistega jagama. Novembri lõpuni kestev kampaania keskendub lühikesele linna- ja kultuuripuhkusele ning uudsetele vaba aja veetmise võimalustele Eestis reisinõuannete ja reisilugude kaudu.
Euroopa Regionaalarengu Fondist kaasrahastatava kampaania peamiseks väljundiks on veebileht visitestonia.ee, kus külastajad saavad tutvuda laevafirmade ning Soome reisikorraldajate kultuuripakettidega Tallinnasse, Tartusse ning Pärnusse. Veebilehte täiendab spetsiaalselt kampaania jaoks loodud sotsiaalse võrgustiku ja blogide keskkond vironautti.ning.com ehk lugude pank, kus põhjanaabritest külastajad saavad jagada oma reisisoovitusi. Kampaaniat toetavad auhinnamängud veebilehel, artiklid Soome trükimeedias, veebibännerid ning raadiomängud Soome raadiojaamas Groove FM ja Metro FM.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Eesti on tuhandete väikeste legendide maa ja kuna meid külastab igal aastal sadu tuhandeid soomlasi, on neil palju lugusid rääkida. Otsustasime neid lugusid kampaania raames koguda, sest reisijad kuulavad parima meelega just teiste reisijate soovitusi ja kogemusi. Oma lugusid Eestist räägivad teiste hulgas tuntud soomlased – Eesti sõbrad jalgpallur Jari Litmanen, näitleja Jasper Pääkkönen ning stsenarist Aleksi Bardy," sõnas Mutso.
"Tahame oma külalistele esitleda Eesti suurimate linnade plusse just nii, nagu Soomest pärit turistid on need omaks võtnud – uued külastuskohad, kontserdid, teatrid, kauplused, galeriid, butiigid, treeningsaalid, keeglirajad, pargid," lisas ta.
"Vironautti – Virosta nauttii!" eesmärk on tõsta ööbimiste arvu väljaspool turismi kõrghooaega ning suurendada puhkust planeerivate Soome tarbijate teadlikkust ka visitestonia.com veebilehest. "Tahame näidata põhjanaabritele, et Eesti ei ole koht, kuhu tulla ainult ostu- ja pubirallidele, vaid lisaks sadamapiirkonnale ja vanalinnale leidub nii Tallinnas, Tartus kui ka Pärnus muidki suurepäraseid ajaveetmisvõimalusi," märkis Mutso.
Loovlahenduse autoriks on agentuurid Brilliant ning Hill Knowlton, kampaaniat aitab läbi viia meediaagentuur Mediapool Vizeum.