Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reisikorraldaja vastutus suureneb

    Reisikorraldajail tuleb seaduse järgi pakettreiside müügil vähemalt 7% plaanitavast pakettreiside aastasest kogumüügist jätta tagatiseks, kuid mitte alla 700 000 krooni. Seni oli miinimummäär 3%.
    "Õiglane garantii suurus pakettreiside koostajatele oleks 4-5%," kommenteeris TopToursi juht Khaled Ibrahim. "7% on küll kõrge, kuid ületatav. Ma ei arva, et see on veel tagatisraha protsendi kõrguse tipp, sest mõned turismifirmad hakkavad kindlasti seda veel ülespoole lükkama," märkis ta.
    Ibrahimi sõnul soodustab see monopoolse olukorra tekkimist turismiturul. "Eelnõu koostajate hulgas oli majandusministeerium, tarbijakaitseamet ja turismiteenuste müüjad, kuid reisikorraldaja puudub. Estravel ja Baltic Tours, kes kuulusid koostajate hulka, on reisiteenuste edasimüüjad," lisas Ibrahim.
    "Uue seaduse järgi saavad aga reisikorraldajad, kes reisipakette koostavad, kogu vastutuse enda õlule. Meie koostatud pakette müüvad ka edasimüüjad, meie neid kontrollida ei saa," rääkis ta.
    Eelnõu koostanud majandusministeeriumi kaubandustalituse juhataja Anne Laar ei nõustu, et uue seaduse valguses langeb reisikorraldajate õlule edasimüüjatega võrreldes suurem vastutus. "Kindlasti mitte," ütles ta. "Iga majandustegevusega tegelev reisiettevõtja peab ise selle üle arvestust, kui palju ta on endale võtnud kohustusi," põhjendas ta.
    "Elu näitas, et 3% tagatisega välisreiside puhul ei tule välja ja selle tõstmise ettepaneku tegid turismifirmad ise," lisas ta. Soome tagatise süsteem on samasugune, märkis ta.
    Laari sõnul pole ta varem kuulnud seisukohta, et uus seadus võiks tekitada turul monopoolse olukorra. "Kui kehtestada kultuurireise korraldavale saja tuhande kroonise käibega ettevõttele sama suur tagatis, nagu on suurel reisikorraldajal, siis ma arvan, et see oleks ebavõrdne kohtlemine ja väikeettevõtluse väljasuretamine," rääkis ta.
    Soome reisifirma Inter Top Travel Oy tegevjuht Pasi Kauppinen ütles, et kui Soomes 1998. aasta tagatiste reeglid muutusid, tegi see väikeste turismifirmade olukorra veel raskemaks.
    "Paljud reisikorraldajad on Soome turismiärist kadunud. Keskmise suurusega ettevõtetel ei olnud muud võimalust kui ühineda või hiljem leida rahvusvaheline kett, kes kataks garantiisummad," selgitas ta. Toonane suurim reisifirma Aurinkomatkat sai hõlpsalt suure turuosa ja kasvatas tootlikkust, lisas Kauppinen.
    SA Saaremaa Turism nõukogu esimees ja turismifirma Arensburgi Reisid juht Margus Mölder ütles, et tagatiste piirmäärad pole suured. "Igaüks kalkuleerib oma riskid ise ja üritab nende riskide piires tööd teha, see ei ole iseenesest mingi suur probleem," kommenteeris ta.
    Tagatise määrad, mis on selle eelnõu järgi kerkinud, on tegelikult Euroopa Liidus veel ikkagi kõige väiksemad. Lätlastel on ka madal, aga neil kehtib tegevusalast sõltumata kõigile tagatise määr minimaalselt 8% planeeritavast käibest, kuid mitte väiksem kui 20 000 latti (441 600 kr). Leedus on minimaalselt 100 000 litti käibest (453 000 kr). Ühendkuningriigis on tagatise suurus 10-25% planeeritavast käibest. Rootsis on minimaalne tagatise suurus 200 000 Rootsi krooni (300 000 kr).
    Tahame teha reaalse regulatsiooni, mis oleks kõikidele ettevõtjatele jõukohane, et soodustada ettevõtluse arengut ja tagada tarbijate õigusi. Seni me olime ikka väga liberaalsed.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.