• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaugmüügi osakaal liiga väike

    Kaugmüügi osakaal Eestis on liiga väike. Kui Eesti Post alustas 1990. aastate algul postimüügipakkide vahendamist, oli suur asi, et kaupa sai tellida kataloogist ja tellitu oli paari nädala pärast postkontoris. Nii algas postimüügifirmade võidukäik, mis päädis 1990. aastate lõpus ligi 12% osaga jaekaubandusest.
    Praegu on olukord teine tänu muutustele jaekaubanduses, mis on kontsentreerunud kaubanduskeskustesse. See on andnud klientidele võimaluse sooritada kõik ostud ühest kohast ning varasemast mitmekesisema kaubavaliku. Kui varem võis postimüügist tellida kaupa, mida poes lihtsalt ei olnud, siis nüüd on see eelis kadunud.
    Kaugmüügi osakaal jaekaubandusest on nüüd olnud stabiilselt u 1%, sama protsent Skandinaaviamaades ligi 4%, Saksamaal 7% ja USAs üle 10%. Järelikult on meil midagi korrast ära - areng on seisma jäänud.
    Oma põhiolemuselt ei erine Eesti kaugmüüjate ärimudel teiste maade praktikast. Traditsiooniline postimüük sarnaneb üha enam e-kaubandusega, kus müüakse nii kataloogi kui interneti vahendusel. Tuntumate postimüügifirmade kodulehtedelt võib leida tuhandeid kaubanimetusi ja interneti teel kauba tellimuste vormistajate arv suureneb pidevalt.
    Põhjamaade näite varal võib öelda, et kauba hind ei ole tarbija jaoks ainus põhjus, miks eelistada e-kaubandust jaekaubandusele. Olulisemaks peetakse teenuse mugavust ja laia kaubavalikut. Klient saab oste sooritada kiirelt ja talle sobivaimal ajal. Mugavus ei ole oluline ainult kauba tellimisel, vaid ka selle eest tasumisel ning kättesaamisel.
    Eesti ettevõtted erinevad edukamatest riikidest kaupade kättetoimetamise kiiruse poolest. Selleks, et oma müügimahte kasvatada, peaks ettevõtted suutma lühendada perioodi kauba tellimisest kuni selle kättetoimetamiseni. Kui 1990. aastail olid Eesti kliendid postimüügi kaudu tellitud ostu nõus ootama nädalaid, siis praegu võib 2-4nädalane tarneaeg olla firmadele takistuseks uute klientide leidmisel. Näiteks Saksamaal ja Austrias tuuakse kaup koju kätte mõne päeva jooksul pärast tellimist. Eestis on olnud tellitud kauba kojuviimise osakaal alla 10% ning 90%-le pakkidest peavad inimesed ise järele minema.
    Selleks, et e-kaubanduse kasv Eestis oleks senisest kiirem, peavad kaupmehed koostöös oma logistikapartneritega pakkuma klientidele sobivaimaid tarnelahendusi. Kauba saajale on soodsa saatekulu kõrval olulised ka kiire tarneaeg, mugavad kauba eest tasumise ja kauba tagastamise võimalused ning väljastuskanalite mitmekesisus. Edukamad on edaspidi need logistikaettevõtted, kes suudavad loetletud tingimusi kõige paremini täita, sest saaja on kuningas!
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kahetoalistele korteritele varsti enam ostjaid ei leidu
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Riik viib lennufirmad ühe tiiva alla
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Euroopa liidrid annavad Poolale viimase võimaluse
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.