• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 14.01.10, 06:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rakett nimega Ford

Oktoobris 2008 oli maailma tabanud just sajandi suurim finantsšokk. Aktsiaturgudelt pagesid nii tavainvestorid, professionaalsed fondid kui ka spekulatiivsed riskifondid.
Maailma tippfinantsistid ei olnud veendunud, et finantssüsteem jääb püsima. Lisaks pankadele olid kokkukukkumise äärel Ühendriikide kolm autotootjat - General Motors, Chrysler ning Ford Motor. Kõigi kolme pea kohal kõrgus pankrotikirves.
Fordi aktsia hind oli kukkunud alla 2 dollari taseme, mis tegi ettevõtte turuväärtuseks alla 5 miljardi dollari. See oli umbes veerandi võrra vähem kui Hansapanga väärtus ülevõtmise ajal 2005. aastal ning umbes sama suur kui autotootja kahe nädala käive.
Just see võrdlus sai peamiseks põhjuseks, tänu millele tegin oma viimase aja parima investeerimisotsuse ning pole võimatu, et sellest saab ka elu parim, sest ühel järjekordsel rängal languspäeval otsustasin osta Fordi aktsiaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loe artikli täisversiooni siit. Sisenemiseks vajaliku päevapileti saad osta siit.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele