• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,22%45 002,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,61
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,22%45 002,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,61
  • 26.02.10, 17:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika kahjum vähenes

Neljas  kvartal tervikuna lõppes kahjumiga 34,2 miljonit krooni, sisaldades 15,5 miljoni krooni ulatuses planeeritud ühekordseid kulusid.
Kvartali arvestuslikuks kahjumiks kujunes seega 18,7 miljonit krooni. Neljanda kvartali puhaskahjum oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 17,4% ehk 7,2 miljoni krooni võrra väiksem, kahjum 2008. aasta neljandas kvartalis vastavalt 41,4 miljonit krooni.                                                    
Tavaäritegevuse rahavoog oli aasta lõpuks stabiliseerunud, varude maht ja      
tegevuskulud kohandatud kriisiaegsete müükidega. Aasta lõpuks on Baltika       üldjoontes kohanenud turgudel jätkuva majanduskriisiga.                        

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks majanduskriisile raskendas 2009.aasta kolmanda kvartali hooaja alguse   
müüke ebatavaliselt soe august ja september ning neljanda kvartali müüke       tavapärasest külmemad talvekuud kõikidel Baltika turgudel. Sellest hoolimata   jõudis Grupi jaesüsteem (poodide tasemel) kolmandas kvartalis kasumisse ja     neljandas kvartalis olid turud kasumis juba ka turu tasemel.                   
Baltika Grupi 2009. aasta neljanda kvartali müügitulu ulatus 220,0 miljoni     
kroonini, vähenedes eelmise aastaga võrreldes 28,3%.      Püsivate valuutakursside korral oli jaemüügi vähenemine 18%. Kvartali          brutorentaabluseks kujunes 51% (2008: 48%). Neljandas kvartalis avati neli ja  suleti 12 kauplust, sealhulgas suleti Tšehhi turg sealse kahe kauplusega.      
Brändide lõikes moodustab kõige suurema osa Baltika jaemüügist Montoni kaubamärk
(2009. aastal 53%). Baltika kõige kiiremini kasvav kaubamärk on jätkuvalt Ivo  
Nikkolo, mille jaemüük suurenes ka 2009. aastal.                               
 

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele