Enam kui 80 aastat pärast esimese Volvo veeremist Göteborgi tehase konveierilindilt sai Rootsi rahvaauto eile Hiina Rahvavabariigist uue omaniku.
Eile allkirjastatud kokkuleppe järgi müüb USA autotootja Ford Volvo sõiduautode divisjoni 1,8 miljardi USA dollari eest Hiina autotootjale Zhejiang Geely Holding Group.
"Meil on hea meel, et jõudsime Fordiga kokkuleppele, mis annab meile võimaluse hoida ja tugevdada Volvo hästi tuntud kaubamärki. Volvo jääb oma põhiväärtustele kindlaks nii turvalisuse kui ka Skandinaavia moodsa disaini osas," ütles Geely asutaja ja suuromanik Li Shufu tehingut tutvustanud pressikonverentsil.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Fordi poolt kirjutas müügileppele alla finantsjuht Lewis Booth. Kohal viibisid ka Rootsi majandusminister Maud Olofsson ning Hiina IT- ja tööstusminister Li Yizhong. Sündmuse kaalukust rõhutas tehingu ajastamine Hiina asepresidendi Xi Jinpingi laupäeval alanud Rootsi-visiidile.
Sellest ostust võib saada järgmistele eeskuju
Hiinale on Volvo ost sümboolne - esimest korda võtab Hiina firma üle sedavõrd prominentse lääne autotootja kogu selle tegevuse ulatuses. Nii on tegemist murrangulise sündmusega kogu Hiina autotööstuse jaoks.
"See võib olla mudel järgmistele ostutehingutele Hiinast," ütles agentuurile Bloomberg IHS Global Insighti analüütik Rebecca Lindland. "Potentsiaalselt võimaldab see Geelyl enda automarkidega lääne turule tulla."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kahjumis Volvole on tehingu suurim võlu suur kasvupotentsiaal maailma suurimal ja kiireima kasvuga autoturul.
Volvo ostjaks on suhteliselt noor, veidi enam kui kümne aasta pikkuse autotootmise kogemusega Hiina ettevõte, mis saab Rootsi autotööstuse lipulaeva kätte mitu korda odavamalt kui 6,45 miljardit dollarit, mis Ford 1999. aastal Volvo sõiduautode divisjoni eest maksis.
Peamiseks küsimärgiks Volvo uue omanikuga seoses on firma majanduslik suutlikkus ning võime tagada kapital edaspidi ka Volvo arendustegevusele.
Plaanid on uuel omanikul ambitsioonikad - 2015. aastaks tahab Geely aastas müüa 2 miljonit sõiduautot, millest poole moodustaks eksport.
Volvole uued tehased ja suuremad müüginumbrid
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hiina turul võiks Volvode müük kasvada aastas 200 000- sõiduautole (mullu müüdi Hiinas 22 405 Volvo sõiduautot), rehkendab Li Shufu ja kavandab kohapeal uute tootmisvõimsuste rajamist. Olemasolevaid Volvo tehaseid Rootsis ja Belgias need plaanid ei puuduta - esialgu tootmine jätkub ja peakorter ning uurimis- ja arendustegevus jäävad Rootsi.
Täielikult loodetakse Volvo ülevõtmine lõpule viia selle aasta kolmandaks kvartaliks.
VÕRDLUS
Volvo sõiduautod
Artikkel jätkub pärast reklaami
• Asutatud 1926 SKFi tütarettevõttena.
• Esimene auto aastal 1927.
• Tulud 12,4 miljardit dollarit, kahjum 653 miljonit dollarit (viimati kasumis 2005. a).
• 2009. a müük 334 808 autot (-11%).
Artikkel jätkub pärast reklaami
• Mudeleid 10.
• Töötajaid 19 650, neist 13 900 Rootsis ja 3700 Belgias
• Tehased Rootsis, Belgias, Malaisias, Hiinas.
Geely
Artikkel jätkub pärast reklaami
• Asutatud 1986 (algselt toodeti külmkappe ja mootorrattaid).
• Esimene auto aastal 1998.
• Tulud 16,5 miljardit jüaani, kasum 2,4 miljardit firma pressiesindaja sõnul.
• 2009. a müük 325 413 autot (+59%).
Artikkel jätkub pärast reklaami
• Mudeleid 6, siht 42.
• Töötajad 13 000.
• Tehased Hiinas, Venemaal, Indoneesias.
Allikas: TT
Artikkel jätkub pärast reklaami
NUMBER
• 13,6 miljonit autot müüdi Hiinas eelmisel aastal, millega ta kerkis USA asemel maailma suurimaks autoturuks.
• 9 korda võiks kasvada Volvode müük Hiinas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!