Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Harjumaa ettevõtete TOP: Võitja äri õitseb Venemaal

    Intervjuu Äripäeva Harjumaa ettevõtete TOPi võitjafirma OÜ Indore Chemical tegevjuhi Igor Goleništševiga.
    Millega firma tegeleb?
    Vahendame Euroopa tehastes toodetud keemilisi lisandeid, mida kasutatakse määrdeõlide tootmisel. Näiteks on meie põhilised kliendid Venemaal asuvad nafta ümbertöötlemise tehased. Meie äripartneriteks Venemaal on inimesed, keda ma tunnen isiklikult juba väga pikka aega. Indore Chemicali vastutada on finantspool ja muidugi tagada logistika, et kaup läänest itta jõuaks.
    Kuidas te neid keemilisi lisandeid veate?
    Selleks on spetsiaalsed konteinerid. Need saabuvad Euroopast laevadega Peterburi sadamasse ja seal laaditakse konteinerid ümber kas autotranspordile või raudteetranspordile.
    Miks käib kaup just Peterburi sadama kaudu?
    Venemaa toll ei luba sellist spetsiifilist kaupa vedada üle maismaapiiri, seda peab tegema vaid sadama kaudu. Meie vahendatavate kemikaalide puhul on oluline, et sellega tegeldakse võimalikult vähe piirkonnas, kus inimesed elavad. Et ilmaasjata mitte riski võtta.
    Seega ei vea te läbi Eesti mitte tilkagi vahendatavast kaubast. Aga kas te oleksite valmis äri ajama ka Eestis?
    Kui meie spetsiifilise kauba vastu tekiks huvi siin Eestis, siis loomulikult me teeksime siin äri. Näiteks oleme kaalunud hakata määrdeainete teatud lisandeid ise tootma. Aga seda meie partnerite kaudu Venemaal, sest Eestis poleks see äriliselt kasulik. Me ei saaks praegu otse Venemaalt tootmiseks vajalikke komponente sisse tuua, sest Venemaa on raudteeveostele piirangud peale pannud.
    Kuhu te põhiliselt vahendatava kauba müüte ja kas otsite uusi turge?
    Kõige enam Venemaale, aga ka Kasahstani müügikogused on järsult suurenenud. Oleme aastaid kemikaale müünud ka Valgevenesse. Eelmisel aastal lisandus Ukraina ja otsime uusi turge Kesk-Aasias.
    Teie äri silmas pidades, kas sellel on mingi pluss või hoopis miinus, et firma on registreeritud Eestis?
    Ma ei oska välja tuua ei plusse ega miinuseid. Kõik oleneb ikkagi sinu enda tööst, sinu sidemetest ja partneritest. Tegelikult peame me ennast eelkõige Euroopa firmaks. Me ostame kvaliteetse kauba Euroopa tehastest ja see on meie kõikide, nii idas kui ka läänes asuvate partnerite jaoks oluline.
    Mis oli peamine põhjus, et firma mullune käive kasvas enam kui kolm korda võrreldes 2008. aastaga?
    Tegelikult jätkasime sama tööd mis varemgi, aga me lihtsalt muutsime oma firmade tööde struktuuri ja kogu käive hakkas käima Indore Chemicali kaudu, mitte enam teiste firmade kaudu.
    Milliseks kujuneb firmale tänavune ja tulevane majandusaasta?
    Tänavu pole põhjust end kiita - majanduskriisi tõttu jäävad tulemused tunduvalt kehvemaks kui mullu. Loodame, et järgmine aasta tuleb parem. Rohkem ei oska praegu prognoosida, sest ma ei tea näiteks, millised valuutakursid on tuleval aastal.
    Olete eraldanud dividendideks 50 miljonit krooni. Kas võtate dividendid välja ja kui jah, siis kuhu raha suunate?
    Lõplikku otsust, kas üldse dividende võtame, pole veel tehtud. Vaatame, milliseks kujuneb meie tänavune majandusaasta. Kui võtame dividende, siis suuname raha ärisse.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.