Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tesco kasum kasvas 9,1%
Suurbritannia suurima jaekaupmehe Tesco poolaastakasumi aastaseks kasumikasvuks kujunes 9,1 protsenti, kuna rahvusvahelise üksuse käive paranes, vahendas Bloomberg.
Ettevõte prognoosis, et raha kaotav USA Fresh & Easy üksus muutub 2013. majandusaastal kasumlikuks.
Nõndanimetatud kauplemiskasum, kus ei arvestata kinnisvara hinnamuutusi, kasvas 1,69 miljardile naelale mulluselt 1,55 miljardilt naelalt. Analüütikud ootasid 1,61 miljardi naelast kasumit.
Tesco vähemalt aasta aega avatud olnud rahvusvahelise üksuse poodide müük kasvas aastaga teises kvartalis 4,1 protsenti. Aasia turud, nagu näiteks Tai ja Korea, näitasid käibes järsku paranemist.
Et kompenseerida madalamat kasvu koduturul, on Suurbritannia jaemüüja kulutanud kaks miljardit naela, arendamaks kaubanduskeskuseid Hiinas. Ettevõte kavatseb laiendada oma hüpermarketeid ja frantsiisipoode Lõuna-Koreas.
Ettevõtte puhaskasum kasvas 15 protsenti, 1,18 miljardile naelale. Käive (ühtes käibemaksuga) kasvas 8,3 protsenti, 32,9 miljardile naelale.
Ettevõtte juhatuse esimees Terry Leathy ütles, et Ühendkuningriigi majanduse taastumine on oodatust natukene aeglasem.
Fresh & Easy teenis esimesel poolaastal 95 miljoni naela suuruse kahjumi.
"Fresh & Easy kasumieesmärk on suur ja positiivne üllatus ning see peaks juhtuma kolm aastat oodatust varem," lausus Shore Capitali analüütik Clive Black.
Tesco aktsia hind reageeris tulemustele eile Londoni börsil 0,15protsendise tõusuga. Aktsia maksis 431 penni.
Aktsia hinna-kasumi suhtarvu näit 14 ei ole kallis, aga aktsia liikumine on näiteks võrreldes väiksema konkurendi Sainsburyga lahjavõitu.
Sainsbury on aastaga tõusnud 25,8 protsenti. Aktsia on Tesco omast madalamalt hinnatud (P/E 12), kuid sealne viimane tulemus on vana (31. märtsi 2010 seisuga). Ka aktsia dividenditootlus räägib pigem Sainsbury kasuks (3,67 protsenti võrreldes Tesco 3,14 protsendiga). Ühendkuningriigis on näiteks Marks & Spencer eelnenud kahest soodsamalt hinnatud, kuid seal müüakse ka rõivaid.