Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikud hakkavad tibusid lugema

    Nii on transpordi- ja ekspedeerimisturul läinud aktiivseks liikumiseks, sest teateid sellest, et suured ettevõtted on uue transpordi- või logistikapartneri otsingul, on päris mitmeid.
    Kevadel rääkis ka Eesti suurima kaubanduskontserni ETK juht Kati Kusmin, et Eesti edukaima vedaja Est-Trans Kaubavedude asemele leiti endale uus veopartner.
    Toona ütles Kusmin, et Est-Trans ei jäänud sõelale seetõttu, et veokonkursil osales rida firmasid, kelle pakkumised olid Est-Transi omast paremad. "Kas me oleksime pidanud kallimalt ostma teenust, kui turul pakutakse?" andis Kusmin mõista, et partnerivahetuse põhjus oli puhtalt majanduslik.
    Äripäevale teadaolevalt aga sai Est-Trans endale hiljuti uued suurkliendid - Eesti suuremad lihatootjad Rakvere Lihakombinaadi ja Talleggi.
    Hiljuti kuulutasid ühise veopartneri otsingu välja ka Selver ja Balbiino ning seda põhjusel, et selle aasta kevadest hakkas Selver korraldama jahutatud ja sügavkülmutatud toodete jaotust ja transporti tsentraalselt.
    A-Selver AS ja Balbiino AS alustasid tänavu mais logistikaalase suurprojektiga, mille tulemusel ühendati kulude kokkuhoiu eesmärgil kahe ettevõtte jahutatud ning sügavkülmutatud kaupade logistika.
    Selle projekti tulemusel tekkis A-Selveril tsentraalne logistikaüksus, kust veetakse Selveritele kaupa seitse päeva nädalas, 365 päeva aastas. Kõikide Selveri sortimendis olevate jahutatud ja sügavkülmutatud kaupade logistika käib praeguseks Balbiino ASi territooriumilt.
    "Kui varem toimetasid hankijad oma tooted üle Eesti kauplustesse ise oma autodega, siis nüüd korraldatakse kogu jaotuslogistika ühtselt," selgitas Selveri keti juht Andres Heinver, milline muudatus toimus nende logistikasüsteemis. Ta selgitas, et tsentraalne logistika on omane enamikule jaekettidele nii meil kui ka mujal Euroopas.
    Seega astuti loogiline samm, mis peaks pikas perspektiivis kulusid kokku hoidma ning tõhustama kontrolli kaubaveo kvaliteedi üle. "Uue jaotusskeemiga saavad väljaspool Tallinna asuvad poed kaupa sagedamini, mis kindlustab alati värsked tooted letil," märkis Heinver.
    Transporditeenuse pakkuja leidmiseks korraldati Heinveri sõnul konkurss, et saada suurte kaubamahtude transpordiks parim hinna ja kvaliteedi suhe.
    Möödunud nädalal kirjutas logistikarubriik sellest, et Rimi logistikapartner kolis uuele laopinnale, sellega loobuti aga oma senisest teisest teenusepakkujast Nordnetist, et majanduslikult säästa.
    Kaubandusketi Rimi logistikapartneri Havi Logisticsi ASi tegevjuht Janek Saareoks rääkis, et eritemperatuuri kaupade logistikateenuse sisseostmisest loobuti, sest see on majanduslikult säästlikum, pikaajaliselt kasulikum ning see loob sünergia ettevõtte kommunikatsioonis nii info- ja kaubavoos kui ka üldjuhtimises. Ja mis peamine, Havi enda põhiäri on samuti logistikateenus. "Nordnet oli ju sisuliselt ka meie otsene konkurent ning Havi jaoks oli see ärilise kandepinna suurendamine, meie põhiäri laienes," selgitas Saareoks. "Samuti olin arvutuslikult veendunud, et suudame säästa miljoneid kroone aastas," jätkas ta.
    Lisaks sellele, et osa kasumist läks partnerile, olid kõikvõimalikud lisakulud kommunikatsiooni, äri arendamist ja kaubavoogu silmas pidades silmatorkavad, rääkis Saareoks. "Jätkusuutlikkus on minu jaoks samuti väga oluline, et oma klienti pikas perspektiivis ei peaks hätta jätma, ruumi ju enam ka vanas laos polnud, leida tuli juba rumalaid lahendusi, et kaubavoog ära majandada," sõnas Saareoks.
    Ettevõtetele, kes kaaluvad logistikasüsteemi või -partneri vahetust, soovitas Saareoks, et ehkki tegemist on majandusliku otsusega, peaks otsingul hindama ka valitava partneri pädevust ja usaldust.
    "Julgen väita, et Eestis üldiselt loeb ainult hind, ja see teeb kurvaks, sest kvaliteedile lüüakse turu mastaabis lihtsalt käega. Loomulikult on ka eeskujulikke ettevõtteid, kus diskussioon läheb teenuse kvaliteedi peale," nentis ta.
    Kuidas siiski partnerit valida? "Riigihangete valguses tahaks öelda - võtke kõige odavam, siis saab pidevalt uue valida," naljatas Saareoks.
    Kui tõsisemalt rääkida, siis tuleb väga täpselt selgeks teha, mida konkreetselt teenusepakkujalt oodatakse, ja selle alusel ka konkurss teha. "Kui jahitakse ainult hinda, siis kompromiss kvaliteedi arvel tehakse sinu eest ja sa ei pruugi teada, kus täpselt. Hiljem avastad ja süüdistad partnerit," sõnas ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vastulause: tarneahelate ümberkujundamisega seotud väljakutseid maksab tõsiselt võtta
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Euroopa aktsiaturud on tugevas languses
Keskpankurid jagasid eile Portugalis toimunud majandusfoorumil tumedaid sõnumeid, mis on täna viinud Euroopa börsid langusesse. Sarnast saatust on oodata täna ka USA turul.
Keskpankurid jagasid eile Portugalis toimunud majandusfoorumil tumedaid sõnumeid, mis on täna viinud Euroopa börsid langusesse. Sarnast saatust on oodata täna ka USA turul.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Raadiohommikus: kuumast suvest ja taasterahastust
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu töötamisest põrgukuumuses, kalevi alla pandud suurprojektidest ning julgeolekust.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu töötamisest põrgukuumuses, kalevi alla pandud suurprojektidest ning julgeolekust.
Raadiohommikus: autode hinnaralli jätkub, kuid asi pole tarnetes
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.