Itaalia moebrändi Salvatore Ferragamo müügitulemused on viimasel kolmel kvartalil järjest paranenud, kuigi firma tegevjuht hoiatab, et valuutakõikumised ning ebakindel majanduskliima on prognoose tehes peamised ohumärgid.
"Kolmas kvartal oli parem, kui teine kvartal ning teine oli omakorda esimesest kvartalist parem, mis näitab positiivset trendi," ütles firma tegevjuht Michele Norsa CNBC-le.
"2011. aasta kohta on raske prognoose teha, sest finantsturgudel valitseb mure ning valuutakurss on jätkuvalt kõrge," lisas ta. "Ometi on viimaste nädalate ja päevade reaktsioon olnud hea. Ilmselt tunnevad inimesed ennast kindlamalt, kui ökonomistid ning poliitikud."
Maailma suurim luksuskaupade müüja LVMH ületas neljapäeval prognoose. Firma müügitulu kasvas läinud aastaga võrreldes 24% tänu tugevale nõudlusele firma moe, veini ning šampuse segmendis.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Muutusi on täheldada ka tarbijakäitumises. Nad on hakanud otsima tooteid, mis kestavad kaks kuni kolm aastat, mitte kaks kuni kolm hooaega, seega nad on targemalt ostmas. Inimesed soovivad just neid tooteid, milles nad näevad suuremat väärtust," lisas Norsa.
Neljapäeval sai üle ootuste headest tulemustest teatada ka šikkide ülikondade poolest tuntud Saksa moebränd Hugo Boss. Lisaks tõstis firma käesoleva aasta väljavaateid.
"Kindlasti on USA dollari odavnemine suur väljakutse firmadele nagu meie, kes toodavad 100% enda toodangust Itaalias. Meil on kõik kulud peale kauba levitamise eurodes hinnatud ja see on suur mure," ütles Norsa.
Ferragamo jaoks on Ühendriikide turg üks tähtsamaid. "New York on pealinn kõigele, mistõttu on meile väga oluline püsida USA-s konkurentsis ja laiendada enda tegevust seal," lisas tegevjuht. "Järgmist aastat silmas pidades hindaksin mina kõige riskantsemaks turuks tõenäoliselt USA."
Autor: Fredy-Edwin Esse, California