• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,1
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,1
  • 14.10.10, 21:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Luksuskaubad tulevad taas moodi

Itaalia moebrändi Salvatore Ferragamo müügitulemused on viimasel kolmel kvartalil järjest paranenud, kuigi firma tegevjuht hoiatab, et valuutakõikumised ning ebakindel majanduskliima on prognoose tehes peamised ohumärgid.
"Kolmas kvartal oli parem, kui teine kvartal ning teine oli omakorda esimesest kvartalist parem, mis näitab positiivset trendi," ütles firma tegevjuht Michele Norsa CNBC-le.
"2011. aasta kohta on raske prognoose teha, sest finantsturgudel valitseb mure ning valuutakurss on jätkuvalt kõrge," lisas ta. "Ometi on viimaste nädalate ja päevade reaktsioon olnud hea. Ilmselt tunnevad inimesed ennast kindlamalt, kui ökonomistid ning poliitikud."
Maailma suurim luksuskaupade müüja LVMH ületas neljapäeval prognoose. Firma müügitulu kasvas läinud aastaga võrreldes 24% tänu tugevale nõudlusele firma moe, veini ning šampuse segmendis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Muutusi on täheldada ka tarbijakäitumises. Nad on hakanud otsima tooteid, mis kestavad kaks kuni kolm aastat, mitte kaks kuni kolm hooaega, seega nad on targemalt ostmas. Inimesed soovivad just neid tooteid, milles nad näevad suuremat väärtust," lisas Norsa.
Neljapäeval sai üle ootuste headest tulemustest teatada ka šikkide ülikondade poolest tuntud Saksa moebränd Hugo Boss. Lisaks tõstis firma käesoleva aasta väljavaateid.
"Kindlasti on USA dollari odavnemine suur väljakutse firmadele nagu meie, kes toodavad 100% enda toodangust Itaalias. Meil on kõik kulud peale kauba levitamise eurodes hinnatud ja see on suur mure," ütles Norsa.
Ferragamo jaoks on Ühendriikide turg üks tähtsamaid. "New York on pealinn kõigele, mistõttu on meile väga oluline püsida USA-s konkurentsis ja laiendada enda tegevust seal," lisas tegevjuht. "Järgmist aastat silmas pidades hindaksin mina kõige riskantsemaks turuks tõenäoliselt USA."
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele