Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valgamaa ettevõtete TOP: Üleilmse veo vahendamine toob kasumi Valka

    Küsimustele vastab Valgamaa TOPi võitjafirma ASi Estreftransservice tegevjuht Uno Heinla.
    Ekspedeerite aastas üle miljoni tonni kaupa ja firmas töötab ainult 12 inimest. Kuidas nii vähesed inimesed suudavad kõikidel veostel silma peal hoida?
    Suudame ja suudaksime veel rohkemgi teha. Nüüdisaegne arvutustehnika võimaldab olla Valgas ja samas olla mastaapselt sidemes vaat et kogu maailma raudteedega.
    Mis riikides tegutsete?
    Meil on otselepingud Eesti, Läti, Leedu, Valgevene, Poola ja Soome raudtee administratsioonidega.
    Me tasume neil raudteedel erinevate kaubaartiklite eest erinevaid tariife ning vastavalt kokkulepetele klientidega tasuvad kliendid meile raudteeveoste kohaletoimetamise eest.
    Tegutseme ka Venemaal, Ukrainas ja Saksamaal, aga seal on meil koostööpartnerid, kelle kaudu me veame kaupu Euroopasse ja Aasia riikidesse.
    Kas see, et Venemaalt kaupu raudteed pidi Eestisse ei või tuua, on ka teie ärile põntsu pannud?
    Kindlasti on see üks põhjus, miks Eestis on meil veosed vähenenud. Kui me aastaid tagasi vedasime Eestis üle 500 000 tonni kaupu, siis tänavu poole vähem.
    Venemaalt saab Eestisse kaupu raudteed pidi tuua üle Läti, ümberadresseerimisega. See läheb aga kliendile suhteliselt kalliks.
    Kellel kaup kannatab hinnatõusu välja, see kasutab seda teed. Meil on tütarfirma SIA ERTSLATV, kes pakub Lätis ümberadresseerimise võimalust.
    Millega põhjendate, et ettevõtte kasuminäitaja tõusis mullu üle kahe korra?
    Selle taga olid head veod, me vedasime rohkem tonne.
    Millised on head veod?
    Head veod on massveod ehk kus kaup liigub ešelonidega. Näiteks naftasaaduste veod.
    Oleme vedanud segakaupu ka näiteks Põhja-Koreasse. Sellised pikad veod annavad protsentuaalselt hea marginaali.
    Kuidas tänavu - kas Estreftransservice teeb sel aastal mullusest parema tulemuse?
    Käibe osas kohe kindlasti. Üheksa kuu andmed on olemas ja juba on ligi 200 miljonit täis.
    Me oleme tänavu ka kõvasti investeerinud, umbes 12 miljoni krooni eest soetanud vaguneid. Kui varem oli meil vaid mõni raudteevagun, siis nüüd on neid kolmekümne ringis. Ostsime vaguneid, sest nende hinnad on tänavu kukkunud ja meil oli piisavalt vaba raha. Oma vagunipargi olemasolu annab täiendavaid võimalusi vedada kaupu soodsamalt ja teenida täiendavat kasumit.
    Kas vagunite liigutajaid on palju ehk kas konkurents on suur?
    Siin Balti turul see väike küll ei ole. Samas on raudtee ekspedeerimine suhteliselt spetsiifiline valdkond ja teenusepakkujatel on välja kujunenud oma klientuur. Uusi kliente ei otsi me ajalehekuulutuse kaudu, vaid käime end tutvustamas potentsiaalsete klientide juures paljudes riikides ja külastame raudteevaldkonna messe.
    Kui olulist rolli firma edus mängib see, et üks tütarfirma, AS ERTS Vaba Valga Terminal tegutseb Valga linna vabatsoonis?
    Vabatsoon ei ole meie oma, see on vabariigi valitsuse kinnitatud territoorium. Meie oleme operaatorfirma, kellele on antud õigus tegutseda Valga vabatsooni territooriumil. Meil on ka tollilaod, terminalid, tegutsevad tollimaaklerid.
    Kui palju vabatsoonis peale teie tegutsejaid on?
    Täna kahjuks mitte ühtki ja see on asjale suur miinus. Mis vabatsoonist tulevikus saab, on omaette küsimus.
    Miks see miinus on? Te saate seal ju toimetada kui monopolist!
    Tõsi, et me seal üksi toimetame, pole keelatud. Tegutseme meile eraldatud maalapil.
    Miinus seisneb aga selles, et vabatsoon ei ole mõeldud vaid ühele ettevõttele, vaid vabatsoon on mõeldud ikka paljudele ettevõtetele, sealhulgas tootjatele. Kahjuks ei ole Valga vabatsooni kedagi peale meie tekkinud. Ettevõtluse areng Valgas ei ole selline, et siia tormataks. Valga asub küll ju heas kohas - Läti piiri ääres.
    Aga paljudel juhtudel on see ka miinuseks, sest kui kaup peab minema siit näiteks Skandinaaviamaadesse, siis transpordikulud Valgast Tallinna tõstavad kauba hinda.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.