• OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • 26.10.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuuendik firmasid suurendab PR-kulusid

2008. aastal soovis kommunikatsiooniga seotud eelarvet suurendada 38% vastanutest. Kommunikatsioonifirma In Nomine küsitlus 50-500 miljoni kroonise käibega ettevõtete seas näitas, et vaid kümme protsenti neist soovib järgmisel aastal kommunikatsioonikulutusi vähendada.
ASi Salvest nõukogu esimehe Veljo Ipitsa sõnul pole kokkuhoid iga kord mõistlik. "Tuleb alati kaaluda, mis on see tulem, kuhu jõuda soovitakse," lausus ta. Kui on ikkagi vaja, siis tuleks kulutused ära teha ja maksta võib-olla ka päris korralikku hinda, lisas Ipits.
See ei ole tõesti see koht, kus vähemalt meie ettevõte peaks kokku hoidma. Ipitsa sõnul pole Salvest viimasel ajal väga palju suhtekorraldusfirmasid kasutanud, küll aitavad neid reklaamiagentuurid. "Meil on oma turundusseltskond, kes on juba pikka aega tööl olnud," ütles Ipits.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Põltsamaa Felixi juhatuse esimehe Anti Orava sõnul kasutavad nemad suhtekorraldusettevõtte teenuseid vastavalt vajadusele. "Võib öelda, et oleme rohkem hakanud kasutama kommunikatsiooniteenuseid," lisas ta.
Enamik vastanutest on kasutanud ja kavatseb tulevikuski kasutada kommunikatsiooniettevõtte teenuseid pigem pressiteadete ja artiklite koostamisel ning pressiürituste korraldamisel. "Pressiteate koostamisega saame ka ise hakkama," lausus Orav ning lisas, et neid aitab kommunikatsioonifirma näiteks strateegilise planeerimise juures.
Suhtekorraldusfirma PR Partner OÜ juhataja Ilona Leib kinnitas, et nemad on orienteeritud pikaajalistele kliendisuhetele, süvenemaks kliendi tegevusvaldkonda ja vajadustesse.
Ent lisaks põhiklientuuri eest hoolitsemisele palutakse PR Partner aeg-ajalt ka nendesse organisatsioonidesse, kus on majas sees tugev suhtekorraldus olemas, kuid ekspertabi vajatakse mõne keerulisema probleemi lahendamiseks või kriisikommunikatsiooni korral, rääkis ta. "Eraldi turg on veel koolituste tellijad, kellest nii mõnestki on hiljem püsiklient saanud," lisas Leib.
Tema sõnul on kommunikatsioonilt säästmine lihtsalt edasilükatud kulu. "Kui mõni klient on pidanud sellise valiku tegema, siis hoiame pöialt, et tal kõik laabuks," märkis Leib.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele