Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubavedude kõrghooaeg möödub hinnarallita

    ASi ACE Logistics lennu- ja meretranspordi osakonna juht Merle Lichtfeldt meenutas, et eelmise aasta novembris tõusid Aasia-suunalised hinnad iga nädalaga.
    "Vahel isegi iga päevaga," kinnitas ta. Samal ajal oli oluline märksõna ka kaubaruumi puudus, mistõttu ooteajad venisid üsna pikaks," märkis ta.
    "Põhjus oli eelkõige lendude arvu olulises vähendamises, kuna majanduslanguse tõttu tühistasid lennukompaniid paljud väljumised," lisas ta.
    Tänavune aasta lõpp on Lichtfeldti hinnangul aga hindade ja kaubaruumi osas alanud üsna rahulikult. Mõningane hinnatõus on toimunud lennutranspordis Taiwani, Korea ja Hiina suunal.
    Kui lennutranspordis usub Lichtfeldt, et hinnad veel siiski tõusevad, siis meretranspordis on kõrghooaeg alanud märkamatult.
    "Meretranspordis võib väita, et hinnad on jäänud oktoobriga võrreldes samale tasemele," kinnitas Lichtfeldt.
    ASi DSV Transport logistikadirektor Alvar Tõrukese väitel on merevedude hinnad isegi langenud.
    Aasiasuunalised ekspordihinnad on Tõrukese sõnul näidanud ka kahekohalise protsendinumbriga langustrendi. Impordihindade tipp jäi suvesse ja ka sellel suunal on nüüd näha pigem langustrendi.
    Lennuvedude hindade kõikumist Aasia suunal peab Tõruke marginaalseks, kuid tunnistas, et survet on hoopis tunda tarneaegadele. Seetõttu paneb ta klientidele südamele, et tellimuste esitamist ei tohiks jätta viimasele hetkele.
    Eestis mitme lennufirma peamüügiagendina tegutseva ASi Air Proxy tegevdirektor Maanus Mätlik ütles, et ei ole lennutranspordi tarneaegades suuri muutusi märganud.
    On suundi, kus lennud on vaatamata kõrgele hinnale väga täis, kuid on ka suundi, kus kaupa võiks rohkem olla, rääkis Mätlik.
    "Globaalne majandus on elavnenud, ent mitte sel määral, et saaks uuest kohalikust buumist rääkida," ütles ta.
    Hinnad on siiski ka Mätliku kinnitusel tõusnud. Tõus on olnud ekspordihindades, sest nõudlus on turul samuti suurenenud.
    Ilmselt mingit hinnarallit tänavu tulemas pole. Sel aastal on hinnamuutus kahe kuuga olnud umbes 15 protsenti. Aasiasuunaliste kaubavedude kõrghooaeg kestab Hiina uue aastani, seejärel hinnad tõenäoliselt stabiliseeruvad.
    Kuigi ka kullervedudes kasvab tavapärane saadetiste arv kevadel ja aasta lõpukuudel, ei korrigeeri kullerfirmad hindu vedude hooajalisuse tõttu, vaid vaatavad hinnakirjad üle reeglipäraselt kord aastas.
    DHL Expressi Balti riikide müügi- ja turundusdirektori Kristina Laaneotsa kinnitusel kullerteenuste valdkonnas lennuekspedeerijatele omast hindade perioodilist tõstmist ja langetamist saadetiste kõrghooaega silmas pidades ei toimu.
    Reeglina korrigeerivad kullerfirmad hindu kord aastas ja selle aluseks on Laaneotsa sõnul transpordisuundade ja kaalukategooriate hindamine.
    "Hinna korrigeerimise tulemusel võib mõnes sihtkohas ja kaalukategoorias transpordihind hoopis langeda," väitis Laaneots.
    DHL muutis üle kahe aasta oma hinnakirja 1. novembrist. Hinnad muutusid keskmiselt 3%.
    Kas aasta lõpu kaubavedude kõrghooaeg on kaasa toonud transpordihindade tõusu?
    Margus Rebane, ASi ETS Nord logistikadirektor
    Meil on kaks põhilist transpordipartnerit. Nende hinnatase pole viimastel kuudel muutunud. Küll aga on hinnatase 5-10% tõusnud nendel firmadel, keda me ei kasuta regulaarselt.
    Kati Käbin, ASi ALSO Eesti logistik
    ALSO Eesti jaoks aasta lõpp midagi ei muuda. Meie transpordilepingud kehtivad aasta lõpuni ja osa vedusid korraldavad tarnijad. Ka ei ole ette teada tarneaegade pikenemist.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.