• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 22.11.10, 23:00

Aljas soovitab Eesti riigil mainekampaaniad unustada

"Meie võimalus turiste siia meelitada pole mitte see, et me keskendume kuskil Berliini tänavatel Eestit tutvustavate plakatite riputamisele, vaid hoopis see, kui keskendume suurürituste korraldamisele Eestis," rääkis Aljas Saare maakonna arengukonverentsil.
Eesti reklaamimine kusagil Stockholmi tänavanurgal ei anna lennufirma piletimüügis kuidagi tunda, seevastu mõne Eestis korraldatud rahvusvahelise kultuurisündmuse ajal on Estonian Airi lennukid tema sõnul välja müüdud. "Meie lennukid, mis lendavad Saaremaale, on puupüsti täis nendel kordadel, kui siin on midagi reaalselt toimumas," märkis Aljas Saarte Häälele.
"Suurüritused panevad inimesed liikuma ja selle asemel, et kulutada raha Euroopa tänavatel, võiksime toetada kohalikke ettevõtjaid ürituste korraldamisel," rääkis Aljas ja lisas, et 2011. aasta näeb lennufirma jaoks eelbroneeringute poolest väga hea välja seoses Tallinna saamisega Euroopa kultuuripealinnaks.
EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul seisnebki riikliku sektori loogika selles, et toetada üritusi, mis ei saagi kasumit teenida. "Näiteks korraldatakse kogu maailmas olümpiamänge, kuid kõik neid korraldanud riigid räägivad hiljem, milliste summadega kahjumisse jäid," tõi Mutso näite. Ettevõtjad teevad tema sõnul üritusi kasumiprojektidena ja riigi toega kellegi kasumit toetada ei ole õige. "Toetame näiteks Euroopa filmigalat, sest see ei saagi olla kasumlik," lisas ta.
Mutso sõnul toob konkreetsete ürituste toimumine Eestis siia lihtsalt täiendavaid külastajaid. "Võime tahta, et NATO tippkohtumine toimuks igal aastal Eestis, aga see ei sõltu meist," märkis ta.
Mutso sõnul vaatavad nad riik-riigilt kavad üle, kellega ja mida teha. "Kindlasti pole see ainult plakatite kleepimine tänavaile. Seal on palju erinevaid nüansse. Näiteks meie peamise turu Soome mainekampaania eelarve on 7 miljonit krooni. Selle raames toimub kliendiüritus, esinemine messil, Eesti tutvustamine ajakirjanikele, online-kampaania ja üritus, kus tutvustatakse Eestis toimuvaid sündmusi," loetles ta.
Nordic Hotelsi juhi Feliks Mäguse sõnul on vaja nii mainekujundust kui ka suurüritusi. "Üks ei välista teist. EASil on ilmselt spetsiaalsed meetmed, millega toetada ka suurürituste korraldamist, kuid Eesti mainekampaaniaid on samuti vaja, muidu ei tea artistid, sportlased ja teised Eestisse üldse tulla," ütles Mägus.
Meelelahutusärimehe Lauri Viikna arvates võib välismaale paigutatud raha tulemuse hindamine olla keerulisem kui Eestisse paigutatud raha tulemuse hindamine.
"Kui räägime aga raha paigutamisest Eestisse või välismaale, siis viimasel juhul viiakse raha Eestist välja. Kui raha kulutatakse Eestis, on sellest minu meelest rohkem kasu," arvas Viikna.
Kuidas reklaamikampaania edukust mõõta?
Kampaaniate edukust mõõdetakse infopäringute arvu järgi. Rootsi kampaania monitooring toimub spetsiaalselt selleks loodud lehel, kus kuvatakse esmane linnapuhkuse info ning turismiettevõtjate paketid madalhooajaks.
EASi rahaga ürituste otsast lõpuni korraldamist ei saa pidada võimalikuks, kuid oleme eelnevatel aastatel toetanud ürituste turundamist kuni 1 miljoni krooniga. Eelmisel aastal kulus selleks 15 miljonit krooni.
Tahame toetada spordi- ja konverentsiürituste Eestisse meelitamist ja vastav toetusvoor ootab 29. novembrini avaldusi. Nii spordiürituste kui ka konverentside turundamiseks on meil mõlemale valdkonnale jagada 5 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele