• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aljas soovitab Eesti riigil mainekampaaniad unustada

    "Meie võimalus turiste siia meelitada pole mitte see, et me keskendume kuskil Berliini tänavatel Eestit tutvustavate plakatite riputamisele, vaid hoopis see, kui keskendume suurürituste korraldamisele Eestis," rääkis Aljas Saare maakonna arengukonverentsil.
    Eesti reklaamimine kusagil Stockholmi tänavanurgal ei anna lennufirma piletimüügis kuidagi tunda, seevastu mõne Eestis korraldatud rahvusvahelise kultuurisündmuse ajal on Estonian Airi lennukid tema sõnul välja müüdud. "Meie lennukid, mis lendavad Saaremaale, on puupüsti täis nendel kordadel, kui siin on midagi reaalselt toimumas," märkis Aljas Saarte Häälele.
    "Suurüritused panevad inimesed liikuma ja selle asemel, et kulutada raha Euroopa tänavatel, võiksime toetada kohalikke ettevõtjaid ürituste korraldamisel," rääkis Aljas ja lisas, et 2011. aasta näeb lennufirma jaoks eelbroneeringute poolest väga hea välja seoses Tallinna saamisega Euroopa kultuuripealinnaks.
    EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul seisnebki riikliku sektori loogika selles, et toetada üritusi, mis ei saagi kasumit teenida. "Näiteks korraldatakse kogu maailmas olümpiamänge, kuid kõik neid korraldanud riigid räägivad hiljem, milliste summadega kahjumisse jäid," tõi Mutso näite. Ettevõtjad teevad tema sõnul üritusi kasumiprojektidena ja riigi toega kellegi kasumit toetada ei ole õige. "Toetame näiteks Euroopa filmigalat, sest see ei saagi olla kasumlik," lisas ta.
    Mutso sõnul toob konkreetsete ürituste toimumine Eestis siia lihtsalt täiendavaid külastajaid. "Võime tahta, et NATO tippkohtumine toimuks igal aastal Eestis, aga see ei sõltu meist," märkis ta.
    Mutso sõnul vaatavad nad riik-riigilt kavad üle, kellega ja mida teha. "Kindlasti pole see ainult plakatite kleepimine tänavaile. Seal on palju erinevaid nüansse. Näiteks meie peamise turu Soome mainekampaania eelarve on 7 miljonit krooni. Selle raames toimub kliendiüritus, esinemine messil, Eesti tutvustamine ajakirjanikele, online-kampaania ja üritus, kus tutvustatakse Eestis toimuvaid sündmusi," loetles ta.
    Nordic Hotelsi juhi Feliks Mäguse sõnul on vaja nii mainekujundust kui ka suurüritusi. "Üks ei välista teist. EASil on ilmselt spetsiaalsed meetmed, millega toetada ka suurürituste korraldamist, kuid Eesti mainekampaaniaid on samuti vaja, muidu ei tea artistid, sportlased ja teised Eestisse üldse tulla," ütles Mägus.
    Meelelahutusärimehe Lauri Viikna arvates võib välismaale paigutatud raha tulemuse hindamine olla keerulisem kui Eestisse paigutatud raha tulemuse hindamine.
    "Kui räägime aga raha paigutamisest Eestisse või välismaale, siis viimasel juhul viiakse raha Eestist välja. Kui raha kulutatakse Eestis, on sellest minu meelest rohkem kasu," arvas Viikna.
    Kuidas reklaamikampaania edukust mõõta?
    Kampaaniate edukust mõõdetakse infopäringute arvu järgi. Rootsi kampaania monitooring toimub spetsiaalselt selleks loodud lehel, kus kuvatakse esmane linnapuhkuse info ning turismiettevõtjate paketid madalhooajaks.
    EASi rahaga ürituste otsast lõpuni korraldamist ei saa pidada võimalikuks, kuid oleme eelnevatel aastatel toetanud ürituste turundamist kuni 1 miljoni krooniga. Eelmisel aastal kulus selleks 15 miljonit krooni.
    Tahame toetada spordi- ja konverentsiürituste Eestisse meelitamist ja vastav toetusvoor ootab 29. novembrini avaldusi. Nii spordiürituste kui ka konverentside turundamiseks on meil mõlemale valdkonnale jagada 5 miljonit krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Krüptoturul suur langus: bitcoin poole aasta madalaimal tasemel
Bitcoin langes täna poole aasta madalaimale tasemele ja ligi veerand miljonit kauplejat oli sunnitud positsioonid sulgema kui krüptovaluutad tehnoloogiaaktsiate kannul langemist jätkasid.
Bitcoin langes täna poole aasta madalaimale tasemele ja ligi veerand miljonit kauplejat oli sunnitud positsioonid sulgema kui krüptovaluutad tehnoloogiaaktsiate kannul langemist jätkasid.
Tehniline viga lükkas Tallinki reisi Turust Stockholmi päeva võrra edasi
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Leedu eksport Hiinasse kahanes dramaatiliselt
Leedu ekspordist Hiinasse oli detsembris alles jäänud ainult hädine kümnendik leedukate teele veeretatud takistuste pärast, loeb Leedu SEB analüütik Tadas Povilauskas Hiina tolli andmetest välja.
Leedu ekspordist Hiinasse oli detsembris alles jäänud ainult hädine kümnendik leedukate teele veeretatud takistuste pärast, loeb Leedu SEB analüütik Tadas Povilauskas Hiina tolli andmetest välja.