Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aljas soovitab Eesti riigil mainekampaaniad unustada

    "Meie võimalus turiste siia meelitada pole mitte see, et me keskendume kuskil Berliini tänavatel Eestit tutvustavate plakatite riputamisele, vaid hoopis see, kui keskendume suurürituste korraldamisele Eestis," rääkis Aljas Saare maakonna arengukonverentsil.
    Eesti reklaamimine kusagil Stockholmi tänavanurgal ei anna lennufirma piletimüügis kuidagi tunda, seevastu mõne Eestis korraldatud rahvusvahelise kultuurisündmuse ajal on Estonian Airi lennukid tema sõnul välja müüdud. "Meie lennukid, mis lendavad Saaremaale, on puupüsti täis nendel kordadel, kui siin on midagi reaalselt toimumas," märkis Aljas Saarte Häälele.
    "Suurüritused panevad inimesed liikuma ja selle asemel, et kulutada raha Euroopa tänavatel, võiksime toetada kohalikke ettevõtjaid ürituste korraldamisel," rääkis Aljas ja lisas, et 2011. aasta näeb lennufirma jaoks eelbroneeringute poolest väga hea välja seoses Tallinna saamisega Euroopa kultuuripealinnaks.
    EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul seisnebki riikliku sektori loogika selles, et toetada üritusi, mis ei saagi kasumit teenida. "Näiteks korraldatakse kogu maailmas olümpiamänge, kuid kõik neid korraldanud riigid räägivad hiljem, milliste summadega kahjumisse jäid," tõi Mutso näite. Ettevõtjad teevad tema sõnul üritusi kasumiprojektidena ja riigi toega kellegi kasumit toetada ei ole õige. "Toetame näiteks Euroopa filmigalat, sest see ei saagi olla kasumlik," lisas ta.
    Mutso sõnul toob konkreetsete ürituste toimumine Eestis siia lihtsalt täiendavaid külastajaid. "Võime tahta, et NATO tippkohtumine toimuks igal aastal Eestis, aga see ei sõltu meist," märkis ta.
    Mutso sõnul vaatavad nad riik-riigilt kavad üle, kellega ja mida teha. "Kindlasti pole see ainult plakatite kleepimine tänavaile. Seal on palju erinevaid nüansse. Näiteks meie peamise turu Soome mainekampaania eelarve on 7 miljonit krooni. Selle raames toimub kliendiüritus, esinemine messil, Eesti tutvustamine ajakirjanikele, online-kampaania ja üritus, kus tutvustatakse Eestis toimuvaid sündmusi," loetles ta.
    Nordic Hotelsi juhi Feliks Mäguse sõnul on vaja nii mainekujundust kui ka suurüritusi. "Üks ei välista teist. EASil on ilmselt spetsiaalsed meetmed, millega toetada ka suurürituste korraldamist, kuid Eesti mainekampaaniaid on samuti vaja, muidu ei tea artistid, sportlased ja teised Eestisse üldse tulla," ütles Mägus.
    Meelelahutusärimehe Lauri Viikna arvates võib välismaale paigutatud raha tulemuse hindamine olla keerulisem kui Eestisse paigutatud raha tulemuse hindamine.
    "Kui räägime aga raha paigutamisest Eestisse või välismaale, siis viimasel juhul viiakse raha Eestist välja. Kui raha kulutatakse Eestis, on sellest minu meelest rohkem kasu," arvas Viikna.
    Kuidas reklaamikampaania edukust mõõta?
    Kampaaniate edukust mõõdetakse infopäringute arvu järgi. Rootsi kampaania monitooring toimub spetsiaalselt selleks loodud lehel, kus kuvatakse esmane linnapuhkuse info ning turismiettevõtjate paketid madalhooajaks.
    EASi rahaga ürituste otsast lõpuni korraldamist ei saa pidada võimalikuks, kuid oleme eelnevatel aastatel toetanud ürituste turundamist kuni 1 miljoni krooniga. Eelmisel aastal kulus selleks 15 miljonit krooni.
    Tahame toetada spordi- ja konverentsiürituste Eestisse meelitamist ja vastav toetusvoor ootab 29. novembrini avaldusi. Nii spordiürituste kui ka konverentside turundamiseks on meil mõlemale valdkonnale jagada 5 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.